مسئول امور استان های وزارت کشور ترکیه اظهار کرد: ایران و ترکیه، الگوی مناسبی برای کشورها و مایه ثبات و پایداری منطقه هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، رحمی دوغان در پنجمین اجلاس توسعه همکاری های اقتصادی آذربایجان غربی با استان های مرزی ترکیه، خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه بعنوان دو قدرت منطقه ای و دارای روابط دیرینه و مستحکم، الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه و مایه ثبات و پایداری منطقه هستند.

وی اضافه کرد: ترکیه و ایران از دیرباز روابط دوستانه ای با یکدیگر داشته اند؛ لذا علی رغم وجود برخی تنش ها و ناملایمت ها در منطقه، وظیفه ما حفظ این دوستی و تعمیق روابط بین دو کشور است.

دوغان در ادامه سخنان خود با اعلام آمادگی ترکیه بویژه استان های مرزی ترکیه برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران بخصوص توسعه مراودات با استان آذربایجان غربی افزود: تحکیم و تعمیق روابط بین استان های مرزی وان، آغری، ایغدیر و حکاری و استان آذربایجان غربی، می تواند به تداوم و تقویت روابط دوستانه بین دو کشور کمک کند.

وی همچنین به چهارمین اجلاس همکاری های اقتصادی آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه اشاره کرد و گفت: نتایج چهارمین دور این اجلاس که در سال 2012 در استان آغری ترکیه برگزار شد، نشان داد که دو طرف برای توسعه مناسبات فیمابین اراده جدی دارند و امیدواریم برگزاری پنجمین اجلاس نیز بتواند سطح همکاری های دو طرف را به سطح قابل قبول و مورد رضایت طرفین برساند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =