ایرنا نوشت:

شمار زیادی از مردم انگلیس در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت محافظه کار دیوید کامرون روز شنبه در شهرهای شفیلد و کاردیف تظاهرات کردند.

تظاهرات روز شنبه در شهر شفیلد که متعاقب تظاهرات هفته گذشته در لندن، علیه دولت محافظه کار کامرون صورت می گیرد، توسط گروه های مدنی و اتحادیه های کارگری برنامه ریزی شده بود.

'ناتالی بنت' رهبر حزب سبزهای انگلیس از جمله شخصت هایی بود که در تظاهرات گسترده مردم شفیلد ( 260 کیلومتری شمال لندن ) علیه سیاست های اقتصادی محافظه کاران حضور داشته است.

'ناتالی بنت' درحاشیه این تظاهرات با بیان اینکه ' ما مصمم به مبارزه علیه سیاست های ریاضت اقتصادی محافظه کاران هستیم ' به خبرنگاران گفت: این حرکت صورت گرفته در شفیلد بسیار مهم شمرده می شود چرا که هم اینک در سرتاسر انگلستان شاهد افزایش فعالیت های اعتراضی هستیم.

وی افزود: شمار زیادی از مردم انگلستان می گویند آنها نمی خواهند همچنان تحت فشار روانی ناشی از نتایج انتخابات پارلمانی قرار گیرند و ما امروز به خیابان ها آمده ایم که بگوئیم که نیاز به نوع دیگر از سیاست و نیز شیوه های دیگر اقتصادی داریم.

در جریان تظاهرات شفیلد، شرکت کنندگان پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود که دولت کامرون درصدد صرفه جویی 30 میلیارد پوندی به منظور کاهش کسری بودجه این کشور از طریق حذف هزینه های رفاهی و خصوصی سازی سیستم بهداشت عمومی است.

تظاهرات کنندگان همچنین با در دست داشتن پارچه نوشته هایی خواستار کناره گیری محافظه کاران از قدرت و پایان بخشیدن به سیاست های ریاضت اقتصادی شدند.

شهر کاردیف مرکز ولز نیز روز شنبه برای دومین بار از زمان پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی انگلیس، شاهد تظاهرات مردم علیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت کامرون و حزب محافظه کار بود.

شرکت کنندگان در تظاهرات شهر کاردیف نیز ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی علیه حزب محافظه کار انگلیس، علیه سیاست های ریاضت اقتصادی کامرون شعار می دادند.

براساس گزارش منابع محلی، در تظاهرات ضد سیاست های اقتصادی دولت کامرون در شهر کاردیف بیش از یک هزار نفر شرکت داشتند .

شنبه هفته گذشته نیز همزمان با تظاهرات لندن، صدها نفر در اعتراض به حزب محافظه کار، در خیابان های کاردیف اقدام به تظاهرات کردند. تاکنون در ارتباط با دستگیری احتمالی تظاهرات کنندگان در شهرهای شیفلد و کاردیف، گزارشی منتشر نشده است.

در جریان تظاهرات گسترده گروه های مدنی علیه حزب محافظه کار و برنامه های ریاضت اقتصادی دولت دیوید کامرون که شنبه گذشته و دو روز بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس، در برابر 'داونینگ استریت '( مقر نخست وزیری ) در لندن برگزار شد، حداقل 17 نفر دستگیر شدند.

حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی انگلیس که هفتم ماه 'می '( هفدهم اردیبهشت ماه ) برگزار شد توانست با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام ، به پیروز شگفت آوری دست یابد و به سکان داری دولت برای پنج سال دیگر ادامه دهد.

این برای اولین بار در 23 سال گذشته است که محافظه کاران موفق می شوند اکثریت مطلق را در مجلس عوام انگلیس به دست آورند.

مخالفان حزب محافظه کار بر این باورند که محافظه کاران پس از این پیروزی ضمن ادامه دادن به سیاست های ریاضت های اقتصادی شان ، خدمات بهداشتی و رفاهی را کم خواهند کرد و فشار بر قشر مستضعف را افزایش می دهند.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    چه جالب میتونن در اعتراض به سیاست دولتشون تظاهرات کنن.