روزنامه رسالت نوشت:

آقاي هاشمي رفسنجاني عصر روز 12 خرداد 94 در مراسم افتتاحيه همايش بين المللي جهان عاري از خشونت در انديشه امام خميني (ره)
گفت: «پيامبر اکرم (ص) به حضرت علي (ع) گفت شما مي توانيد ولي باشيد اما بايد مردم شما را بپسندند، چرا که واقعاً رأي گيري و خواست مردم اصل معتبري است.» (پايگاه اطلاع رساني هاشمي رفسنجاني) خوب بود آقاي هاشمي مأخذ اين روايت از پيامبر اکرم (ص)
را هم مي گفتند. آنچه در غدير خم اتفاق افتاد اين بود که پيامبر اکرم (ص) از سوي خداوند مأموريت يافت علي (ع) را به عنوان امام و ولي مردم پس از خود اعلام کند. اين اعلام مشروط به رأي مردم نبود. حتي به پيامبر (ص) مي فرمايد اگر اين را اعلام نکني، رسالت خود را کامل نکرده اي؛ «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» (اي پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوي تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكني پيامش را نرسانده‏اي و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مي‏دارد، آري خدا گروه كافران را هدايت
نمي‏ كند.) (سوره مائده - آيه 67)
در فلسفه سياسي شيعه بويژه فلسفه سياسي امام خميني (ره) قاعده «نصب» الهي حاکم، مستند به روايت غدير، جايگاه ويژه اي دارد. آقاي رفسنجاني بايد بگويد فلسفه سياسي او مستند به چه روايتي است؟ ايشان چرا در تفسير خويش (تفسير راهنما) در ذيل آيه 67 سوره مائده، در مورد اين ادعاي جديد خود حرفي نزده است، بلکه ايشان در تفسير خويش تاکيد کرده است از پيام هاي عبارت قرآني «وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» اين است که مبلغان دين به خواسته هاي انحرافي مردمان به هنگام اجراي فرمان هاي الهي و تبليغ احكام دين، ضروري است اعتنايي نکنند.

 

17302

کد خبر 417737

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عقیلی IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    16 1
    فلسفه بیعت چیست؟لااکراه فی الدین چه شان نزولی دارد؟پذیرش اصول دین تقلیدیست یا تحقیقیامامت؟عقاب وپاداش خداوندچرامحقق شدنی هستچون انسان اراده واختیاردارد؟؟پذیرش دین تعقلی یا تعبدیست؟آیا ازلحاظ مفهوم ومعنای ولیامامباولایت فقیه درعرض هم قراردارنندیادرطول هم؟چرایی تفاوت حصرمصداقی 12امام معصوم باحصرنوعی ولی فقیه درتمیز بین نوع ولایت این دو نهفته است؟به فرض احتمال خطا برای فقیه...وصدها پرسش ازاین دست که نیاز به تبیین وروشن گری دارد.
  • مهدی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    17 12
    چه اعتراض بی موردی.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    14 5
    چه ربطی داره..آقای هاشمی حرفشان مربوط به جای دیگریست..چرا ربطش میدین به غدیر
  • علی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    3 6
    بنام خدا اگر چه از نگاه گردانندگان روزنامه رسالت به موضوعات اعتقادی و اجتماعی و سیاسی بیزارم اما در این مورد بخصوص تیتری که انتخاب شده سخن اصلی این روزنامه نیست.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین