امام جمعه کرج:مشکلات مردم باید مورد توجه مدیران استان قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه روش امام‌حسین(ع) در پاسداری از دین و ارزش‌های دینی سرلوحه کار پاسداران نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است، گفت: دشمنان در مذاکرات اخیر حتی توافقاتی که خود پذیرفته‌اند را نفی می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین-البرز و به نقل از تسنیم ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه امروز کرج، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: روز قیامت نامه اعمال هر فردی به صورت آشکار برای وی نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بین افرادی بعد از دیدن نامه اعمال، خرسند از رفتار و اعمال خود در دنیا هستند و برخی دیگر ناراضی و شرمگین از آنچه در دنیا انجام داده اند، افزود: رعایت تقوای الهی از ملزومات رسیدن به کمال است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) آن فرد که نزدیک ترین شخص به ایشان بوده و از عدالت، تدیبر و علم بهره‌مند باشد باید مدیریت جامعه را برعهده بگیرد، تصریح کرد: فردی که مدیریت جامعه را بر عهده می گیرد نباید به دنبال مسائل دنیوی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید دستورات دین که بر گرفته از دستورات الهی است در جامعه عملی شود، گفت: دستورات رهبری چرخه خاص خود را طی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه مجلس خبرگان منتخب مردم است، گفت: این مجلس همواره موارد و مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از حقوقی که رهبر بر مردم دارد این است که برای رهبری دلسوز و خیرخواه باشند، اظهار داشت: رعایت تقوای الهی زمینه رسیدن به کمال را بری مردم فراهم می کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ماه شعبان ماه مبارک، پر خیر و برکتی است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد، افزود: امام حسین (ع) به مدت 10 سال وظیفه امامت خود را به خوبی انجام دادند و از ارزش های الهی و دینی پاسداری کردند.

وی با تاکید بر اینکه روش امام حسین(ع) در پاسداری از دین و ارزش های دینی سرلوحه کار پاسدارن نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است، بیان کرد: سپاه پاسداران نماد پر صلابت پاسداری از دین است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه هر شخصی از عزت و شرف کشور دفاع کند، پاسدار است، گفت: این اشخاص منافع عمومی ملت را بر خواسته‌های شخصی و دنیای خود ترجیح می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به نقش ارزشمند جانبازان که سرمایه جان خود را به میدان ایثار آورده اند، افزود: جانبازان حجتی برای بازماندگان و ایثار مجسم هستند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه مادامی که جانبازان در عهد خود پایبند باشند همواره مورد عنایات خدا قرار دارند، اظهار داشت: نقش موثر پاسداران و جانبازان در آزادسازی خرمشهر غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 زمینه پیروزی و نصرت جنگ های بعدی را نیز فراهم کرد، خاطرنشان کرد: آمریکا و استکبار در راستای مسائل مطرح شده صنعت هسته ای کشور به هیچ عنوان دلسوزی برای کشور ما نداشته و تنها به فکر منافع شخصی خود بوده‌اند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کینه ایران را به دل گرفتند، گفت: اظهارات اخیر نمایندگان کنگره مبنی بر این بوده که بعد از توافق هسته ای ایران باید نسبت به دیپلمات‌هایی که در لانه جاسوسی گرفته بودند، غرامت پرداخت کند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در این ایام وضعیت مذاکرات به نحو دیگری شده است، تصریح کرد: کاخ سفید، دموکرات ها، جمهوری‌خواه‌ها و کنگره طلبکار شده‌اند و هر کدام مطالبات خود دارند.

وی با بیان اینکه با بیان محدودیت هایی که در 20 ماه مذاکرات فشرده پذیرفتیم قسمت های فراوانی از امکانات علمی خود را تعطیل کردیم و پیشرفت علمی را معلق گذاشتیم، افزود: در مذاکرات اخیر حتی توافقاتی که خود پذیرفته‌اند را نفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات آمریکا تحریم های جدید نفتی را بار دیگر تمدید کرد، اظهار داشت: آنها بازرسی از مراکز هسته ای و نظامی کشور را بیان می‌کنند و در اصل دسیسه اصلی دشمن از بین بردن امنیت کشور است.

وی با بیان اینکه این چه توافقی است که باید همه منابع خود را بدهیم، گفت: پیام مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) برای قوی تر عمل کردن تیم مذاکره کنندگان کافی است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه هر زمان که ما کوتاه آمدیم طرف مقابل جلو آمد و قلدرتر حرف زد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده باید بتواند عظمت ملت ایران در مذاکرات را نشان دهد.

وی بابیان اینکه مردم پیام عظمت خود را از امام حسین(ع) فرا گرفتند که بین عزت و ذلت، عزت را انتخاب می کنند، گفت: رئیس جمهوری در صحبت های اخیر خود مواضع خوبی را ارائه کردند که امید است سایر وزرا و کابینه دولت نیز این مواضع را داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر عده ای نادان بخواهند در رابطه با ایران شیطنت کنند سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم مانع این کار می شوند و چنان جهنمی برای آنها ایجاد می‌کنند که راه برگشت پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه در 5 خرداد نسیم مهر در راستای حمایت از زندانیان اجرا می‌شود، گفت: در هفته ای که گذشت شاهد برگزاری نخستین همایش فعالان قرآنی بودیم.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهور به استان البرز اظهار داشت: طبق گزارشات ارائه شده این سفر توفیقاتی را برای استان به همراه دارد و سبب ارتقا استان البرز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید بر اینکه ائمه جمعه در شهرستان‌ها واسطه بین مسئولان و مردم هستند، اظهار داشت: دغدغه مردم توسط این افراد به مسئولان ارائه می شود که باید مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر فرمانداران این تذکر را جدی تلقی نکنند از طریق استانداری اقدام می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =