مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از پیگیری جدی در خصوص راه اندازی و تأسیس خانه سَمَن در استان البرز خبر داد و گفت: از ماه جاری به صورت ماهانه سازمان های مردم نهاد استان با هدف هم افزایی، استفاده از ظرفیت های متقابل و بررسی مکانیزم شبکه سازی سمن ها، در فضایی صمیمی و همدلانه گردهم می آیند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، حمید رضا عسگری با اعلام این خبر، ضمن تشریح دستاوردهای همایش دو روزه سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: همایش و کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد استان البرز فراتر از حد انتظار، با استقبال و رضایتمندی فراوان تشکل های مردمی همراه بود.
وی افزود: سرفصل های آموزشی و کارگاه دو روزه سازمان های مردم نهاد که با محوریت اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز و با همت جدی و فعالانۀ شهرداری کلانشهر کرج، اداره کل ورزش و جوانان ، اداره کل بهزیستی و یکی از سَمَن های فعال استانی برگزار شد، اساساً روند فعالیت سازمان های مردم نهاد را متحول و کارآمدی این سازمان ها را افزون خواهد کرد. حمیدرضا عسگری مورودی ضمن سپاس ویژه از استاندار البرز به دلیل توجه خاص به خانوادۀ بزرگ سَمَن های استان، ثبت اولین عضو افتخاری سازمان مردم نهاد همیاران آب توسط استاندار البرز را محرّک و مشوّق انگیزه بخش در روند مشارکت اجتماعی و جهت گیری فعالیت تشکل های مردمی به سمت واقعیت ها و امور استراتژیک جامعه برشمرد و افزود؛ حضور چند ساعته استاندار البرز ، معاونین، مدیران کل ستادی و اجرایی در همایش توانمندسازی سازمان های مردم نهاد نشانۀ درک اهمیت موضوع سمن ها توسط مسئولان استان است. وی خاطرنشان کرد؛ در راستای توسعه سازمان های مردم نهاد، عزم جدی و وحدت نظر میان مسئولان استانی وجود دارد و این رویکرد انگیزۀ فعالیت تشکل های مردمی را مضاعف می کند.
حمیدرضا عسگری مورودی یادآور شد؛ برخی شرایط از جمله قرار گرفتن در مسیر چهارده استان کشور، تنوّع قومی و فرهنگی، برخورداری از موقعیت و پتانسیل های گردشگری و توریستی، همجواری با پایتخت و مسائل زیست محیطی، استان البرز را ویژه کرده است که هدفگذاری اداره کل اجتماعی در توسعه سازمان های مردم نهاد استان متناسب با این واقعیت ها خواهد بود.
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز، علاوه بر کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه توانمندی سازمان های مردم نهاد استان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تخصصی و صنفی و همچنین تجلیل از جوان ترین و مسن ترین عضو سمن های استان را از جمله نکات جذاب و قابل توجه همایش دو روزه سازمان های مردم نهاد استان یاد کرد و گفت؛ اجرای سرود توسط کودکان تحت پوشش انجمن بهشتیان زمینی، فضای حاکم بر این نشست را متأثر از روح معنوی و دنیای بی آلایش این کودکان کرده بود.
عسگری مورودی آموزش را از جمله ضرورت های عینی در جهت تقویت و افزایش کارآیی سمن های استان توصیف و عنوان کرد؛ کارگاه های تخصصی سازمان های مردم نهاد از این پس به صورت فصلی و دوره ای با محوریت استانداری البرز و میزبانی دستگاه های متولی و مسئول برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =