مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از مصوب شدن اجرای 3 آزادراه در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، مهندس خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت : در بازدیدی که وزیر محترم راه و شهرسازی در سفر هیئت دولت به گیلان داشتند موافقت تبدیل 3 محور به آزاد راه صورت گرفت .

وي افزود: اين پروژه ها شامل پروژه امامزاده هاشم- انزلي بطول 67 كيلومتر با برآورد تقريبي 800 ميليارد تومان و تبديل راه اصلي سراوان - سياهكل به آزاد راه سراوان - سياهكل- املش - رحيم آباد و تبديل راه اصلي سراوان - فومن - پونل به آزاد راه ، مي باشد.
وي با اشاره به ظرفيت استان در توسعه بخش هاي زير بنايي حمل و نقلي بر لزوم توجه به سرمايه گذاري در بخش زيرساخت هاي راه تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه استان گيلان از نظر كريدورحمل ونقلي در كريدور شمال به جنوب قرار گرفته ، ضرورت ارتقاء و بهسازي محورها همواره جزء سياستهاي اساسي وزارت راه و شهرسازي در استان بوده و اقداماتي دراين زمينه صورت گرفته است.
مهندس خاوري افزود: در راستاي دستيابي به اهداف وزارت راه وشهرسازي در استان، مقدمات اوليه براي جذب سرمايه گذار پروژه امامزاده هاشم- انزلي بطول 67كيلومتر انجام گرفته و جلسات متعددي باسرمايه گذار اين طرح و وزارت متبوع برگزار شده و اميدواريم با اتمام توافقات، اين پروژه نهايي شود و براي اولين بار يك پروژه بيوتي را دراستان به مرحله اجرا دراوريم.
مدير كل راه وشهرسازي گيلان با بيان اينكه هدف از اجراي طرحهاي بيوتي مشاركت دادن سرمايه گذار در ساخت و بهره برداري از پروژه مي باشد، تصريح كرد: در اين طرح ها سرمايه گذار محور را مي سازد، و سرمايه اش را از طريق فروش عوارض، بهفروشي عبور عوارض ماشين الات يا خدمات جانبي كه از كاربريهاي حاشيه محور تعريف مي كند بدست مي اورد و پس از مدت معلوم محور را در اختيار راه و شهرسازي قرار مي دهد.
وي افزود: از ديگر طرحهايي كه قرار است به صورت بيوتي اجرايي شود ، پروژه بام سبز ، بام دريا بطول27كيلومتر است كه مبلغ اوليه آن با هزينه تملك و اجرا 150 ميليارد تومان براورد شده است.
مهندس خاوري با بيان اينكه فراهم بودن امكانات حمل و نقل مناسب ، مطمئن ، سريع و ارزان ، مقدمات توسعه گردشگري است ، خاطر نشان كرد: صنعت حمل و نقل به عنوان يكي از ملزومات اساسي توسعه صنعت گردشگري ، دسترسي به جاذبه‌ها را براي گردشگران امكان پذير مي‌كند.
وي اجراي پروژه بام سبز - بام آبي لاهيجان را يكي از پروژه هاي مهم در توسعه گردشگري عنوان كرد و افزود: محور بام سبز - بام آبي، لاهيجان با هدف ايجاد امنيت جاده اي، دسترسي كوتاه و برخورداري از سواحل دريا انجام مي گيرد كه با اجراي آن ضمن برخورداري از فضاي كوهستاني لاهيجان ، دسترسي كوتاه اين شهرستان به سواحل دريا فراهم خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =