به نظر می رسد که ایران توانسته در"محو کردن اسرائیل از نقشه جهان"به موفقیت های شگرفی دست یابد.

از زمانی که اسرائیلی ها، جنجالی بر سر این جمله رئیس جمهور کشورمان به راه انداختند و مظلوم نمایی و وایهودایی در حد لالیگا سردادند، گویا عملا  اتفاقاتی در این زمینه رخ داده که به تازگی صدای برخی از آنها در آمده است.

خانم آندرا پیسر، ستون نویس روزنامه نیویورک پست که یکی از دارایی های خیلی پر طرفدار آقای مرداک در آمریکا است، کاشف این تلاش های به قول خودش دوستان ایران در اقصی نقاط جهان است.

او تازه ترین یادداشت خود درباره اکتشاف حیرت انگیزش را اینگونه آغاز کرده: " به نظر می رسد که ایران در تلاش برای محو کردن اسرائیل از نقشه زمین متحدانی پیدا کرده است، کافی است سری به یکی از فروشگاه های محلی بزنید و ببینید."

اما چیزی که خانم حواله اش را به فروشگاه های محلی داده کاملا درست است. یک دختر بچه مدرسه ای 12 ساله که معلوم نشده یهودی بوده یا نه، پس از خرید یک کره اسباب بازی، متوجه می شود که نامی از اسرائیل درنقشه نیست و آن نقطه کوچکی که باید روی آن اسرائیل نوشته شده باشد فقط کلمه فلسطین را نشان می دهد.

این آغاز ماجرایی است که ممکن است یک شرکت وارد کننده اسباب بازی آمریکایی را به خاک سیاه بنشاند.

اما کار، این بار کار انگلیسی ها نیست. این بار کار کار برادران چشم بادامی است. درست حدس زده اید. یک کمپانی چینی صدها هزار و بلکه در حد چندین میلیون کره اسباب بازی تولید کرده است که هیچ نامی از اسرائیل در روی آنها نیست و تنها چند ده هزار نمونه آن به آمریکا صادر شده است.

از زمانی که این کشف به عمل آمده، ماموران ایالتی نیویورک به همه فروشگاه ها سرازیر شده اند و توانسته اند هر میزان کره  زمینی را که دست کم در 1744 فروشگاه  این ایالت وجود داشته جمع آوری و نابود کنند اما معلوم نیست چند هزار نفر تا کنون این کره ها را خریداری کرده اند.

خانم پیسر، با ناراحتی و خشمی آشکار در ستون خود نوشته است:  "چینی ها گفته اند اسرائیل خیلی در نقشه کوجک بوده و انها نتوانسته اند نام آن را جا دهند. من سوالم این است که ایا کلمه اسرائیل بزرگتر است یا فلسطین؟ چطور توانسته اند فلسطین را جا دهند اما اسرائیل را نه؟"

شرکت دوریان گلوبال که دفتر اصلی آن در نیوجرسی است متهم اصلی این پروژه محو اسرائیل از نقشه است چرا که انها چند ده هزار کره اسباب بازی فاقد نام اسرائیل را از شرکت چینی نینگبو بیلون بیکشین خریده و  وارد کرده اند. آنها البته عذر خواهی کرده اند.

ماجرا البته به اینجا ختم نمی شود و خانم نویسنده با استناد به این موضوع بار دیگر فریاد وا مظلوما برای اسرائیل سرداده است و کلی دلیل و آیه آورده است که اسرائیل از هر سو مورد حمله قرار گرفته و در حالی که اروپا و کشورهای عربی و مسلمان کالاهای اسرائیل را تحریم کرده اند، چینی ها نیز اینگونه عمل می کنند و در حالیکه جمله معروف آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران هنوز در گوش ها طنین انداز است که : " اسرائیل باید محو شود" ، حتی رئیس جمهور آمریکا نیز به جان اسرائیل افتاده است.

جالب اینجا است که در همین اوضاع و احوال وزیر خارجه اسرائیل خطاب به سوریه گفته است: " این بار اگر جنگی در بگیرد خودت و خانواده ات را سرنگون خواهیم کرد. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۶
    1 1
    اقای نوروزپور جالب بود ولی بدانید که از دیپلماسی چین خیلی از اقایان پیزی نمی دانند. بنده به عنوان یکی از کسانی که هیچگاه علاقمند به مطرح شدن تجربیات و تحقیقاتم بدلیل خود ذهنی پروری در ایران نبوده ام عرض نمایم که حاضرم روند اتی چین را اعلام و به مناظره و مشاهده بگذارم. معهذا میزان بندگی این چینیها قابل ستایش است همانگونه که میزان خوش خیالی ما فابل ؟؟؟؟
  • دوست JP ۱۵:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    1 1
    albatteh bayad in ra tazakkor dahim ke jenabe aghaye ahmadi nezhad avvalin va tanha kasi nistand ke shoare esraeil bayad az sahneye ruzegar mahv shavad, chera ke in jomleh asasan jomleist ke Emam khomeini farmudand va aghaye Ahmadi nezhad az anjaei ke peirove khatte ishan hastand, chenin jomlei ra gofteand ke man va kheili digar az mardome Iran va jahan ba an movafeghim.