ایسنا نوشت:

در حالی که منابع عراقی اعلام کردند، تروریست‌های داعش با بیش از 20 موشک پایگاه هوایی "الحبانیه" در استان الانبار را هدف قرار دادند، ده‌ها تن در انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در شهر البغدادی در این استان کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حملات تروریست‌های داعش با بیش از 20 موشک به پایگاه هوایی "الحبانیه" در استان الانبار عراق بزرگترین استان این کشور در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای عراقی وارد درگیری های شدید با این تروریست‌ها برای ممانعت از کنترل آنها بر شهر الخالدیه شده اند.

اخیرا تعداد زیادی از نیروهای مردمی عراق برای بازپس گیری شهر رمادی در این پایگاه مستقر شدند.

منابع عراقی اعلام کرده‌اند که در این حملات تعدادی از نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی همچنان به تقویت نیروهای خود در شهر "الخالدیه" می‌پردازند تا برای آزادسازی شهر رمادی آماده شوند. این نیروها در شرق شهر رمادی پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر نیز در حال پیشروی به سمت منطقه "السوره" هستند.

در همین حال منابع نظامی عراقی اعلام کردند که طی انفجار سه خودروی بمب گذاری شده در شهر البغدادی در استان الانبار حدود 12 تن از نیروهای عراقی کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

شهر رمادی مرکز استان الانبار اخیرا به دست تروریست‌های داعش افتاده است؛ مساله‌ای که موجب نگرانی مقامات عراق و همچنین آمریکا شده و باعث شد تا حیدرالعبادی خواهان مشارکت نیروهای مردمی در عملیات آزادسازی این شهر شوند و حتی آمریکا نیز که پیشتر با مشارکت خود در هرگونه عملیاتی که شبه نظامیان شیعه (نیروهای مردمی) در آن مشارکت داشته باشند مخالفت می‌کرد اما اخیرا مجبور به پذیرش حضور این نیروها در عملیات آزادسازی رمادی شد.

در همین حال منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که طی عملیات ارتش پلیس فدرال و گردان‌های حزب الله عراق در جنوب رمادی 350 تروریست که بیشتر آنها دارای تابعیت خارجی هستند، بازداشت شدند.

به گزارش این منابع، این عملیات موجب برقراری امنیت در مناطق "الطاش"، "العنکور" و "المجر" در جنوب رمادی شد و نیروهای عراقی تجهیزات و خودروهای زرهی و نظامی را برای آزادسازی مناطق غرب صلاح الدین و وارد شدن به استان الانبار مستقر کردند.

نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی هنوز عملیات گسترده خود برای آزادسازی شهر رمادی را به طور رسمی آغاز نکردند اما همچنان عملیات های محدودی را در مناطق مختلف این شهر انجام می‌دهند تا مانع از پیشروی بیشتر داعش شوند.

نیروهای عراقی که همچنان در حال فراهم آوردن مقدمات بیشتر برای آغاز عملیات گسترده آزادسازی رمادی هستند، حدود 25 هزار نیرو را به استان الانبار اعزام کرده و آماده‌اند تا شکست سختی را به داعش وارد کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =