انتشار گزارشی درباره سرنوشت مبهم خانه سازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، بازخوردهای زیادی در بین مخاطبان داشت و اسناد جدیدی نیز درباره این پروژه به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار یک کامنت از سوی یکی از مخاطبان خبرآنلاین، راه را برای پرده برداری از یک پروژه مبهم و نامشخص انبوهسازی که در آن، تعداد زیادی از کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور، تا 45 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده بودند، باز کرد.

گزارشی که عنوان "ردپای مدیران دولت سابق در سرنوشت مبهم یک پروژه 5100 واحدی" را بر پیشانی داشت با استقبال کاربران خبرآنلاین منتشر شد و گروه عظیمی از کاربران، در تایید مشکلات این پروژ به اظهار نظر پرداختند.
تعداد زیادی از آنها گفتند برای این پروژه میلیون ها تومان سرمایه و اندوخته زندگی خود را خرج کرده اند و برخی نیز ناله و نفرین کردند که مدیران شرکت "شیده" که عهده دار ساخت این پروژه شده، به وظایف قانونی و تعهدات خود عمل نکرده اند.

یک کاربر که خود را محمدرضا بحيرايي معرفی کرده در این باره نوشته: مالباختگانيم! ما 2 واحد خريداري كرديم سأل 85، 90 میليون پول دادیم به این امید که طرفمان سازمان هواپیمایی کشوری است نه شرکت ..."شیده" الانم فقط امیدمان به آقای نادران نماینده مجلس است و نمايندگانمان.

زهرا اکبری هم در این باره نوشته: ممنون بابت اطلاع رسانی شما.من یکی از خریداران هستم که به اعتبار لوگوی یک سازمان دولتی وتبلیغاتی که با توضیحات مدیر وقت فرودگاه امام نمایش داده شد اقدام به خرید نمودم.الان جناب قدیمی (مدیرعامل سابق) پست بالاتری گرفته اند وبنده زندگیم را از دست داده ام!

حامد هم نزدیک به این سخنان را تکرار کرده: حدود 100 میلیون تومان پول واریز کردم 4سال پیش ولی دریغ از یک واحد آماده. برای یک جوان تازه فارغ التحصیل که زیر بار قرض و وام این پول رو تهیه کرده و دار و ندارش رو باخته چه پاسخی وجود داره؟ چرا صاحب منصبان این پروژه با این رزومه، همچنان پست های مهمی رو در دست دارند؟

کاربری به نام مختاری، هم نالیده که زندگی اش را سر این پروژه از دست داده و یک عمر است اجازه نشینی می کند: اینجانب یکی از مالباخته های این پروژه 4000 واحدی هستم که حدود 90 میلیون پول پرداخت کرده ام و به امید روزی خانه دار شدن فریب نمایش اجرایی توسط شیده را خوردم زیرا زمانی که من برای پیش خرید واحدها به محل پروژه رفتم کلی کارگر و مهندس و چند دستگاه جرثقیل بزرگ مشغول بودند و من به امیدی واهی همه پس انداز خود را به حساب شرکت ریختم و در واقع تعهدات خود را کامل انجام دادم اما این شرکت تعاونی کلاه گشادی سر ما گذاشت و تعهدات خود را انجام نداد. اینجانب با زن و بچه ام سالهاست مستاجرم و حالا مانده ام چه کنم؟
سایر کامنتها هم مضامینی نزدیک به همین موضوعات دارند.


این پروژه 58 میلیارد تومان بدهی دارد
پیگیری های خبرآنلاین، خبر از بدهی بالای این پروژه دارد. طبق اسنادی که به دست ما رسیده، مشخص شد یکی از بانکهای تهران مبلغ 23 میلیارد 784 میلیون تومان به این پروژه وام داده که به خاطر توقف پروژه و عدم اجرای تعهدات مدیران شرکت شیده به عنوان مجری پروژه انبوهسازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، میزان این بدهی به 58 میلیارد و 419 میلیون تومان رسیده است.
طبق این اسناد، میزان بالایی از این بدهی "مشکوک الوصول" اعلام شده که در عرف بانکداری، اعلام مشکوک الوصول بودن مطالبات، راه را برای توقیف وثیقه فراهم می کند. به بیان دیگر، در صورتی که اقدام عاجل درباره جلوگیری از سومدیریت و متوقف شدن کارها نشود، اموال این پروژه (زمین و ساختمانها) ممکن است به طریقه قانونی توسط بانک تصرف شود.


مدیری با شرکتهای اقماری فراوان
اسناد دیگری که خبرگزاری خبرآنلاین در اختیار دارد نشان می دهد مدیرعامل کنونی این پروژه، سهامدار، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکتهای متعددی است که حوزه عملیات آنها از ساخت و ساز تا تولید و واردات کودها را دربر می گیرد. طبق این اسناد، فقط در یک قلم، مدیرعامل پروژه ساخت و ساز برای کارکنان صنعت هواپیمایی، با خرج کردن 600 میلیون تومان، اقدام به خرید سهام یک شرکت خصوصی کرده است.
همچنین حضور اعضای خانواده او در شرکتهایی که وی حضور دارد، در اسناد رسمی موجود در دفتر خبرگزاری دیده می شود.


توقیف منازل سازمانی
تعدادی از اعضای شرکت تعاونی انبوهسازی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی نیز در تماس با خبرگزاری اعلام کردند شرکتهای متبوع آنها، قصد دارد خانه های سازمانی را که سالها در اختیار ایشان گذاشته بود، از آن ها بگیرد.
آنها با ارائه اسنادی، این کار شرکتهای فعال در صنعت حمل و نقل هوایی را غیرقانونی اعلام کردند و گفتند این گونه فشارها برای این است که آنها وادار شوند از پیگیری حقوق خود درباره شرکت انبوهسازی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی دست بردارند.
آنها متون قانونی و بخش نامه هایی را ارائه کرده اند که همگی در دفتر خبرگزاری موجود است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    چرا از بردن نام این کلاهبردار و به کجا وصل است خوداری میکنید ...میترسید......
  • حسن IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    12 1
    تو را به خدا ای مسیولان ای نمایندگان مجلس ای،وزرا حق ما را از این نامردها که تمام دارو ندارمان را بالا کشیدند بگیرین زندگی من رو هواس الان
  • رضا شفعتي A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    12 0
    من نيز يكي از مالباختگان هستم ومبلغ ١٧٥ميليون پرداختي داشتم و مدير شركت يك سال متوالي به بهانه ها متعدد حاظر به ليدار و جوابگويي به اعضا نمي باشد از جمله كه در مسافرت ميباشد و يا ايشان يك جلسه عمومي ميخواهند ترتيب بدهند و بدنبال مكان مناسبي ميباشند و صد در صد مشكلات مردم برايشان أهميتها ندارد
  • ali RO ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 0
    با سلام من هم یکی از مالباختگان هستم که تمام زندگیم پای این شرکت پرداخت نموده و همچنان بعد از ۴سال منتظر خاندار شدنم از مسولین خواهش میکنم پیگیر باشند
  • صدقی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    با سلام واحد من در 1100 است تمام دارایی زندگیم را دادم این واحد را که آماده نسیت بنگاه به من فروخت . به امید اینکه خانه دار شوم به دفتر هواپیمایی میرفتم هر بار قول میدادند حاضر میشودو... نمیدانم تا کی این حق خوریها را تحمل کنیم با زندگی چندین انسان بازی میکنند و مال مردم را خوردند تا کی و تا کی سر ما کلاه میگذارید ؟ دردمان را به کی بگوییم ؟ از مسئولین استدعای کمک داریم.
  • حسین وارسته RO ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 0
    چرا کسی نیست به داد ما برسه ، درد و مشکلات زندگی مون کم بود حالا باید درگیر گرفتن خونه های رویای که قرار بود در پرند فاز۳ پروژه هواپیمایی توسط فردی یا افرادی مال مردم خور به اسم شرکتت هواپیمایی شیده ، مدتها پیش ساخته و تحویل بشه ، ناله و فغان کنیم ، تمام هست و نیستمونو گذاشتیم واسه ۶۵ متر خونه که از درد به دری در بیاییم ، الان افتادیم تو باتلاق ، مسئولین به داد ما برسید یا حق
  • على A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    بنده يكى از اعضا هستم كه اول زندگى متاهلى اقدام به خريد خونه دراين پروژه را كردم هر چى طلا و ماشين پس انداز داشتم نصفه مبلغ كل هم قرض كردم و در خونه مادر زنم مستقر شدم به اميد اينكه ٣ سال بعد صاحب خونه ميشوم ولى بعد ٤ سال هيچى و از همه بدتر زندگيم هم از دست دارم ميدم توروخدا يكى به داد ما برسه اميد ما اول به خدا و بعد به مقامات دلسوزه كه كمكون كنند. ممنونم
  • سعید A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 0
    چه اعتماد بیجایی کردیم . به سازمان دولتی که در این سازمان کار میکنیم . اسم این اتفاق رو چی بگذاریم ، چرا هیچکس به داد ما نمی رسه؟
  • شرافتی A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    با عرض سلام همسر بنده یک راننده تاکسی بیش نیست کل زندگیمون به اندازه یک واحد پیش خرید در بیابان بود که اون هم به ما ندیدند.من نمیدونم دزدی از این واضح و روشنتر؟ تازه همون خونه ای که ندادند و ما دنبالش دویدیم هم بانک بخاطر بدهی اقایون داره مزایده میزاره.یکی تو باغ لواسونش با پول مردم کلی صفا کنه ما خدا خدا کنیم صابخونه اجاره روزیاد نبره بالا و ...
  • زینب A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    18 0
    سلام علیکم با تشکر فراوان.ما که هر چه فریاد زدیم کسی صدایمان را نشنید بلکه سایت خبر آنلاین صدای ما باشد .
    • سید حسين A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      13 0
      سلام وعرض ادب وتشکر از مجموعه خبر آنلاین من در سال 86 در پروژه 1100واحدی تعاونی مسکن سازمان هواپیمایی یک واحد آپارتمان پیشخرید کردم وطبق قرارداد تمام مبالغ را واریز کردم ومیبایست تا سال89 تکمیل وتحویل میشد که متاسفانه الان با 12سالسابقه کار در فرودگاه امام بادو بچه مستاجرم وهرسال اسبابکشی داریم ویگر واقعا خسته شده ایم وتا بحال از هریک از مسیولان هواپیمایی کمک خواسته ایم هیچ نتیجه ای نگرفته ایم و مسببین این موضوع تا کنون از مراجع ذیصلاح بازخواست نشده وهیچ تعهدی نداده اند
  • حچتی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    23 0
    از دست مسعولان ساختمان سازی شیده به چه کسی مراجعه کنیم؟ من نیز یکی از مالباختگان هستم .
  • همایون A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    با سلام متاسفانه بنده نیز یکی از مالباختگان پروژه ۴۰۰۰واحدی هستم که تمام دارایی خود را به خاطر داشتن یک واحد از این پروژه از دست دادم و در حال حاضر اجاره نشین هستم با کلی قرض و بی پول.خواهشمندم در این شرایط سخت مسؤولین به فریاد ما برسند.
  • احمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    11 0
    منم از مالباختگانی هستم که با اعتماد به لوگوی سازمان هواپیمایی و مسئولینش سرمایه و پس انداز سالها زندگیم رو ازم به یغما بردن....
  • ق IT ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 1
    با سلام ،متاسفانه با سواستفاده مديران وقت سازمان هواپيمايي در فرودگاه امام اين كله برداري نصيب ما هم شد حاصل تلاش ١٦ سال تحصيل شد كار در فرودگاه با كلي نذر و نياز و حاصل چندين سال پس إنداز ما به باد رفت از مسولين تقاضا دارم بداد ما برسند چرا كه حمل و نقل هوايي كشور تحت تأثير أفكار درگير اعضا متضرر خواهد شد.
  • هومن A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    ممکن است از خود بپرسید چرا در سالهای اخیر اینقدر تعداد اختلاس ها زیاده شده من تا خودم با هزاران زحمتو بدبختی یکی از این واحدها را نخریده بودم به واقع فکر نمیکردم بشود به این سادگی ها اختلاس کرد و بیشتر آن را خبرسازی میدانستم اما زمانی که این پروژه تمام هست و نیست من را با خود برد و پس از ماه ها پیگیری تیم نمایندگان به ارگان های مختلف شاهد کوچکترین حرکت عملی در راستای احقاق حقوقمان نشدم آنگاه به عمق مشکل پی بردم.
  • حسینی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 0
    با سلام،بنده نیز از اعضا این پروژه هستم. ما به اعتبار و اعتمادبه لوگوي هواپیمایی کشوری اقدام به سرمایه گذاری نمودیم،اما متاسفانه این پروژه به این وضع اسف بار دچار شده وهیچ یک از عوامل شرکت شیده به هیچ عنوان پاسخگو مالباختگان نیستند ،لطفا صدای ما به مسولين ذیربط باشيد. با تشکر
  • فیروزه IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    11 0
    هشت سال پیش به امید خانه دار شدن چوب حراج به زندگیم زدم و پولی تهیه کردم با اون پول یه واحد از هواپیمایی خریدم الان هم بانک قصد تصرف اونو داره خونه دار که نشدم هیچی حتی نتونستم اون وسایلی را که ا نموقع فروختم بخرم
  • بهزاد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    13 1
    بازم ممنون از سايت شما كه پيگير مشكلات مردم هستيد. اين تيم كه مجري اين پروژه هستند براي از بين صداي ما متضررين از هيچ تلاشي فروگذار نكردند و نمي كنند. طمعي كه انها براي اين اموال با خون دل به دست امده ما دارند پايان ناپذير است و متاسفانه نه پاسخ گو هستند نه از كسي هراس دارند و در اين راستا پست و مقام بالاتر هم مي گيرند. اما بدانند: خانمان سوز بود ناله آهي گاهي ناله اي مي شكند پشت سپاهي گاهي
  • حبیب رضا بحیرایی RO ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 0
    از مالباختگان هستم تشکر از خبر آنلاین آیا در این مملکت فریادرسی هست .داد سه هزار و پانصد خانوار که به هواپیمایی کشوری و مدیران آن اعتماد کرده اند بستاند.
  • مرتضوی A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 0
    بنده از سال ۸۹ مبلغ ۳۰ میلیون بابت پیش خرید یک واحد از پروژه ۴۰۰۰ واحدی پرداخت کردم و همه تعهدات خود را عمل کردم اما متاسفانه هنوز حتی گودبرداری بلوک بنده انجام نشده این در صورتی است که من شدیدا نیاز به مسکن دارم و برای تشکیل خانوادم باید منزل اجاره کنم و همه پول خود را در این پروژه پس انداز کردم به امید این روز اما .... خواهشن مسؤولین رسیدگی کنند.
  • غزل IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    16 0
    چرا در ارتباط با این پروژه و اینهمه مالباخته که تمام زندگیشان را باختند هیچ کس پاسخگو نیست .....
  • مهدی A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    7 0
    با تشکر از خبر آنلاین که به این مطلب میپردازند.از مسؤلین توقع داریم در این خصوص ورود کنند و پیگیر اختلاس میلیاردی باشند.
  • عباس حجتی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 0
    بنده کارمند فرودگاه واز مالباختگان هستم تمام داراییم را برای ساخت این واحد گذاشتم و اعتماد کردم تا به امروز نه کاری انجام شده ونه کسی پاسخگو است لطفا راهنمایی کنید به گجا مراجعه کنبیم
  • اشرف IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    5 0
    سال ۸۷به امید خانه دا رشدن هرچه داشتم را صرف این پروژه وساخت یک واحد از ان نمودم امروز میبینم هیچ کاری انجام نشده وهیچ کس,پاسخگو نیست به کجا شکایت کنیم ؟
  • بی نام A1 ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    7 0
    با سلام خواهشمندم اگر مسءولینن گرامی صدای ما را شنیده اند به یاری ما بیایند چرا که دار و . ندارمون رو چند سال هست که برای خرید یک واحد در پروژه هواپیمایی در پرند دادیم متاسفانه هیچ کدام از دست اندکاران جوابگو نیستند چرا که هنوز واحد را تحویل نگرفتیم استدعا داریم اگر فریادرسی هست به دادِ ماهم برسد. یا حق
  • حاجي عبدالرحيم A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    8 0
    با سلام اينجانب هم با اعتماد به لگوي سازمان اقدام به پىش خريد يك واحد نمودم كه ايكاش نميكردم.
  • علی پیروی RO ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    7 0
    با سلام و تشکر از سایت وزین خبرآنلاین که صدای مظلومین است بنده هم با دوازده سال سابقه کار در یکی از حساسترین مشاغل کشور یعنی مراقبت پرواز در مرکز کنترل فضای کل کشور ضمن تایید مطالب فوق از کلیه مسئولین تقاضا دارم به این مسئله رسیدگی و تکلیف چند هزار خانواده نگران رو روشن کنند. جالبه این آقایون هنوز پول زمین پروژه را هم از مبالغ دریافتی به سازمان عمران پرند نپرداخته اند بعد مدعی هستند که تاخیر در پروژه به علت تحریم و گرانی بوده در صورتی که صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که کمترین اثرپذیری را از تحریمها داشته وگرانی فقط باعث رشد بی رویه آن گردیده. این تاخیرات علاوه برضرر روحی که به بنده و خانواده ام وارد نموده که به هیچ عنوان قابل جبران نیست باعث ضرر مالی هنگفتی نیز گردیده
  • حیدری A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    8 0
    با سپاس از خبری که درج گردید . و از مسولین محترم فقط یک سوال دارم آیا ما اشتباه کردیم به یک ارگان دولتی اعتماد کردیم؟ که حالا باید اینهمه گرفتار باشیم
  • امیر خسرونیا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    7 0
    چقدر عذاب کشیدیم تا چکهای مربوط به خرید آپارتمانهای خیالی رو پاس کنم غافل از اینکه این همه تلاش میکنم که پول تو جیبی این آقای به اصطلاح مدیر عامل رو تامین کنم و اون هم به ریش ما بخنده.
  • شیرزی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 0
    منهم از بدبخت شدگان چهار هزار واحدی شیده هستم با ز نشسته تامین اجتماعی تمام هستی ام را حاصل سی سال زحمت کشیده امرا خوردن وقتی همسرم متوجه موضوع شد سکته کرده دوسال است زمین گیر شده اگر مسولین باور ندارن حاضرم اورا بهر کجا که بگویند بیاورم ترو خدا در مملکت بقول معروف امام زمان است کس پیدا نمی شود حق مسلم مارا بگیرد