اقتصاد نیوز نوشت:

رئیس کل پیشین بانک مرکزی گفت: باید بانک ملی پول‌هایی که بدون اطلاع از مشتریانش برداشت کرده است را به حساب آنها برگرداند و بعد به شکل صحیح این کار را انجام دهد. ولو اینکه به شکل صحیح‌اش بابت این خدمات 10 هزار تومان بگیرد.

طهماسب مظاهری در واکنش به برداشت 5 هزارتومان بدون اطلاع بانک ملی از حساب مشترکان تحت عنوان آبونمان ساپتا اظهارکرد: من هم مشتری بانک ملی هستم و از حساب من هم این بانک برداشت کرده است، بدون آنکه از قبل اطلاع داده باشد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: واقعیت این است که آقای بهمنی به بانک‌ها یاد داد که می‌توانند بدون اطلاع از حساب مردم برداشت کنند. البته اصل موضوع دریافت هزینه بابت خدمات ارزش افزوده درست است اما شکل کاری که بانک ملی انجام داده خطا بوده است.

او درباره اینکه چگونه باید بانکی در این زمینه عمل کند تا به شایعات گسترده در شبکه‌های اجتماعی دامن نزند اظهار کرد: راه‌های متفاوتی وجود دارد. اول اینکه بانک پیامک به مشتریان ارسال می‌کرد که داستان از این قرار است که ما می‌خواهیم 5 هزار تومان از شما برای ادامه این خدمات را بگیریم. اگر موافقید عدد 1 را بفرستید اگر موافق نیستید عدد 2 را بفرستید.

مظاهری ادامه داد: با اطمینان خاطر می‌شود گفت که اکثر قریب به اتفاق مشتریان با طیب خاطر موافقت می‌کردند. البته برای کسانی که مایل نباشند این هزینه را پرداخت کنند هم راه‌حل‌ جایگزین ارائه می‌کرد. راهی که بر رضایت طرفین واقع شده باشد.

او تصریح کرد: اگر یادتان باشد آن موقع که بانک مرکزی از حساب‌ها برداشت کرد بانک‌ها همین حرف‌ها را به بانک مرکزی می‌زدند که چرا بدون اطلاع آنها از حساب‌شان برداشت شده است. به نظر من این کار اشکال دارد. باید بانک ملی پول‌هایی که بدون اطلاع از مشتریانش برداشت کرده است را به حساب آنها برگرداند و بعد به شکل صحیح این کار را انجام دهد. ولو اینکه به شکل صحیح‌اش بابت این خدمات 10 هزار تومان بگیرد.

223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =