مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: سازمانهای مردم نهاد نقش مهم و تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زن و خانواده بر عهده دارند.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: سازمانهای مردم نهاد نقش مهم و تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زن و خانواده بر عهده دارند.

شهلا تاجفر در نشست سازمانهای مردم نهاد در حوزه زن و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: درحال حاضرمهمترین کارکرد سازمانهای مردم نهاد به خصوص در حوزه زن و خانواده که به تقویت سرمایه اجتماعی منجرمی شود، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی است.

وی خواستار همکاری و مشارکت گسترده سازمانهای مردم نهاد با مسئولان به خصوص نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شد و بر آمادگی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای توانمندسازی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از تشکل های غیردولتی را از اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: تقویت سازمانهای مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم و استفاده از پتانسیل تشکلها برای توسعه کشور از رویکردها و اولویت های دولت تدبیر و امید است.

تاجفر واگذاری فعالیت های اجتماعی به مردم را از دیگر رویکردهای دولت تدبیر و امید دانست و افزود: باور داریم که باید کار را به خود مردم بسپاریم چراکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هر کجا مردم حضور یافته اند و کارها را خود به پیش برده اند، حرکت کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با تاکید بر توانمندسازی و ظرفیت سازی سازمانهای مردم نهاد به ویژه در حوزه زن و خانواده گفت: این امر با برگزاری کلاسهای آموزشی برای اعضای سازمانهای مردم نهاد امکانپذیر است که باید در اولویت های فعالیت های خود قرار ندهند.

ارژنگ مهر با اعلام اینکه سازمانهای مردم نهاد نباید در زمینه آموزش های فرهنگی و اجتماعی تنها متکی به دولت باشند از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد خواست، برنامه های خود را در زمینه توسعه فعالیت های اجتماعی در قالب پژوهشی، همایش، نمایشگاها و فعالیت های میدانی ارائه دهند تا از آنها حمایت شود.

در پایان نشست نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در حوزه زن و خانواده نیز نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با راهکارهای ارتقای توانمندی و تاثیرگذاری این سمن ها ارائه کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =