دادستان کل کشور گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) این است که ایشان به مردم‌سالاری ایمان داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین-البرز و به نقل از دادگستری استان البرز دادستان کل کشور گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) این است که ایشان به مردم‌سالاری ایمان داشت.

مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردمی در مسجد الجواد شهرستان کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ دادستان کل کشور اظهار داشت: مردم ایران اسلامی هر ساله با فرارسیدن نیمه خرداد در سوگ رهبری عظیم‌الشان، دلسوز اسلام و ملت ایران، مرجعی شجاع و مردمی عزادار می‌شوند.

وی افزود: از سوی دیگر نیمه خرداد برای ملت ایران یادآور خروشی بی‌نظیر علیه حکام جبار و ستمگر و استبدادی است.

این مسئول تاکید کرد: آنچه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را با دیگر چهره‌های سیاسی و رهبران انقلاب‌ها متفاوت می‌کند، این است که مکتب سیاسی امام (ره) بر اساس مکتب دینی و الهی پایه‌ریزی شده بود و امام (ره) همواره اعتقاد داشت که تمام عالم در محضر خداست و هر کاری باید در راستای رضایت حضرت پروردگار انجام شود.

رئیسی بیان داشت: امام خمینی (ره) هر کاری انجام می‌داد، با نیت رضایت خداوند بود و هرگز به منافع شخصی و گروهی توجهی نداشت.

وی با اشاره به استقبال ملت‌های مختلف جهان از تئوری انقلاب اسلامی گفت: با وجود آنکه بیش از 2 دهه از رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما اندیشه امام (ره) همچنان زنده و پویا است.

دادستان کل کشور با اشاره به مواضع انقلابی رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: وقتی می‌بینیم که مواضع امام (ره) امروز از سوی مقام معظم رهبری بیان و پیگیری می‌شود، نشان‌دهنده این است که اندیشه و تفکر امام جاودانه شده است.

رئیسی اظهار داشت: یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی امام خمینی (ره) این است که در عمل به مردم‌داری و مردم‌سالاری پایبند بود و این در حالی است که بسیاری از سیاست‌مداران غربی تنها ادعای مردم‌داری را دارند.

وی بیان داشت: سیاست‌مداران غربی از یک سو ادعای مردم‌داری و رعایت حقوق بشر را دارند و از سوی دیگر بدترین جنایات را علیه مردم مرتکب می‌شوند.

رئیسی ادامه داد: وقتی یک نفر به مردم‌سالاری ایمان داشته و تمام کارها را برای رضایت خداوند انجام دهد، نتیجه‌اش این می‌شود که مانند امام خمینی (ره) تمام معادلات جهانی را تغییر داده و یک تنه در برابر استکبار جهانی می‌ایستد.

وی افزود: اگر در عمل به مردم‌داری اعتقاد نداشته باشیم و هر روز از خدا دور شویم نیز نتیجه‌ای به غیر جنگ‌های جهانی اول و دوم و بمباران شیمیایی و هسته‌ای مردم بی‌دفاع نخواهد داشت.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات آل سعود اشاره کرد و گفت: همین تفکر را امروز برخی از حکومت‌های به ظاهر اسلامی دنبال می‌کنند و دست به حمله نظامی به مردم بی پناه یمن زده‌اند.

رئیسی تصریح کرد: کاری که امروز آل سعود در منطقه انجام می‌دهد، در حقیقت پیگیری همان سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به نیابت آنها انجام می‌دهند.

وی افزود: البته کشورهای استکباری و حامیان آنها اشتباه می‌کنند، چرا که دیگر پیام انقلاب اسلامی به قلب ملت‌های مختلف به ویژه امت اسلامی راه پیدا کرده و مردم این کشورها به ویژه یمن و سوریه و عراق دیگر در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی آنها سکوت نخواهند کرد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =