وزارت بهداشت می گوید چنانچه تخلف در استفاده از تجهیزات پزشکی داخل مطب ها دیده بشود، با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از سوال های پرتکرار که در سرویس مشکلات مردم این خبرگزاری مطرح شد، بحث نظارت بر تجهیزات پزشکی داخل مطب ها بود.


بسیاری از کاربران بر این باور بودند که تجهیزات داخل مطب ها قدیمی است و نتایجش با آن چه در بیمارستان و آزمایشگاه گرفته می شود تفاوت دارد. یکی از کاربران انتقادش را این طور مطرح می کند:


چرا وزارت بهداشت روی تجهیزاتی که در مطب ها هست نظارت نمی کند؟ برای کسی مثل من که مراجعه زیاد دارم، کاملا قابل فهم است که دستگاه نوار قلبی که در مطب دکتر وجود دارد استاندارد نیست و مثل نمونه بیمارستانی آن کار نمی کند. یا در مورد دستگاه های سونوگرافی و تشخیص آن ها همین مورد وجود دارد. پزشکان برای این که پول نوار قلب یا سونوگرافی را هم علاوه بر ویزیت بگیرند از تجهیزات غیراستاندارد و قدیمی خودشان استفاده می کنند که نتیجه درستی ندارد. لطفا پیگیری کنید.


پیگیری خبرآنلاین از وزارت بهداشت پاسخ زیر را در پی داشت.


طبق پاسخ معاونت درمان وزارت بهداشت، بر اساس آیین نامه نظارت بر مطب پزشکان، نظارت بر لیست تجهیزات پزشکی مجاز در مطب ها و کالیبراسیون آن ها ضروری است.


معاونت درمان این وزارتخانه می گوید که نظارت توسط معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سراسر کشور انجام می شود.


این معاونت در ادامه تاکید می کند که در صورت وصول گزارش از موارد خاص تخلف و عدم اجرای آیین نامه، معاونت درمان وزارت بهداشت آمادگی لازم برای رسیدگی را دارد.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    6 0
    چرا داروخانه ها فاکتور رسمی صادر نمی کنند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    2 1
    اصلامطب همه دکترهاراتعطیل کنندراحت شوند
  • حساس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    1 0
    اینکه تجهیزات مطب ها قدیمیه یا احتیاج به کالیبراسیون داره یک مسئله است و اینکه در بسیاری از مطب ها حداقل امکانات از قبیل ساکشن ، اکسیژن و دیگر اقلام ضروری و مناسب برای بیمار اورژانسی موجود نیست مسئله دیگری است بارها پیش آمده بیمار با پای خودش به پزشک مراجعه اما در مطب پزشک به مرحله حاد بیماری رسیده و نیاز به وسایل و اقدامات اورزانسی داشته ، که البته موجود نبوده و پزشک مجبور به تماس با واحدهای اورژانس شده که البته منجر به از دست رفتن دقایق و لحظات طلایی نجات بیمار شده آیا دستورالعملی در معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی مبنی بر الزام پزشک در تهیه وسایل و امکانات اولیه نجات بیمار هست یا به صرف داشتن مدرک، ترمومتر،فشارسنج ، اب سلنگ و البته یک میز و صندلی و یکفقره منشی میتوان مطب دایرکرد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    3 4
    نظارت را نظام پزشکی می کند که سرنوشت یک ملت را با گرانی به این وضع سیاه در حوزه سلامت که به تجارتخانه تبدیل کرده است انداخته است جوک است اگر نظارت می کنند در کشور قدرتی بالا تر از قدرت نظام پزشکی در حوزه اجرا نمی بینم اخر در کدامین کشور دنیا متوسط حقوق کار مندان در ماه یک میلیون تومان و متخصصان حدذقل چهل میلیون تومان هست که حالا امده اند سونو گرافی را 400 درصد گران کرده اند کسی هم جرات اعتراض ندارد ایا در اروپا و امریکاو اسیا کشوری می شناسید که بین کار مندان و متخصصان این همه اختلاف در امد باشد لطفا اگر می شناسید فقط در راه خدا یکی را معرفی کنید میدانم نظر مردم بی ارزش است ولی باز هم باید گفت برای روزی که ماهیت اینتاجران سلامت بر همگان روشن شود
    • علی A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      0 0
      شماکه اطلاعات نداری نباید اظهار نظر کنی. نظارت بر درمان و مطب ها به عهده وزاتخونه هست نه سازمان نظام پزشکی. در ضمن شماهم اگه توانایی داری برو پزشک شو. اگرهم تواپایی خواندن زبان انگلیسی داری ,,یه چرخ تو اینترنت بزن و درامد پزشکان امریکا روببین
  • محمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    ما یک شرکت تجهیزات پزشکی هستیم تمام شرایط وسایلمون رو حتی اگر گارانتی نداشته باشه خودمون با هزینه خودمون قبول میکنیم و با حفظ زنجیره سرد و رایگان میبریم ارزانتر از همه هم میدیم تو ادراه درمان یک اقایی که به زور کارشناسی داره جلوی فروش مارو گرفته و با پررویی میگه تا به من حق و حساب ندی نمیزارم یک دانه هم بفروشی و همه تا رییسش هم با اونن و همه هم میدونن هیچ کس هم به داد ما نمیرسه این کشور ماست؟؟؟؟؟/ خبر انلاین اگر واقعا دنبال مشکلات مردم هستی و همش شعار نیست به من ایمیل بزن تا مدارک رو برات بگم.
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    یک معلم با مدرک دکتری تخصصی و 10 سال سابقه، حقوقم یک میلیون و پانصد هزار تومان است و حقوق یک پزشک عمومی که برای گذراندن طرحش مشغول می شود پانزده میلیون تومان است تحول نظام سلامت یعنی متمایز شدن و به اوج رسیدن پزشکان و ب. . .