واحدمرکزی خبر نوشت:

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت و ثبات در منطقه شانگهای دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار صدا و سیما از مسکو ، دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار گفت: اجلاس همکاری های شانگهای در حوزه امنیت و ثبات منطقه ای ، اجلاس مهمی است و پرداختن به ابعاد مختلف تهدیدات امنیتی در شرایط فعلی منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: نقش روسیه به عنوان یک همسایه بزرگ همچنین به عنوان عضو موثر گروه کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای مهم و با ارزش است.
وی با بیان این که دیدار مقامات عالی و مسوولین دو کشور در سطوح مختلف در یک سال اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده است ابراز امیدواری کرد: آثار این دیدارها را در گسترش همکاری های دو کشور بیش از پیش مشاهده می کنیم.
دکتر ظریف همکاری های فعلی اقتصادی میان تهران و مسکو را امید بخش دانست و افزود: به طور قطع ظرفیت های بسیار بیشتری در حوزه های مختلف همکاری های بین دو کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت روابط ایران با اتحادیه اورآسیایی اعلام آمادگی کرد تا بستر لازم برای امضای یک توافقنامه با این اتحادیه به طور مشترک فراهم شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: آمادگی داریم روی سند همکاری های استراتژیک بین دو کشور به طور مشترک کار کنیم.
وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با استقبال از روابط دوجانبه ، بر توسعه روابط میان دو کشور تاکید و بر نقش فعال و سازنده مسکو در روند مذاکرات هسته ای به منظور دستیابی به توافق جامع و مطلوب اشاره کرد.
سرگئی لاوروف با استقبال از افزایش همکاری های جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اورآسیایی گفت: مسکو از این ایده حمایت می کند.
وی گفت: روسیه از طرح همکاری های استراتژیک همه جانبه تهران و مسکو استقبال کرده و بر پایبندی این کشور به تمام توافقنامه های موجود بین دو کشور تاکید می کند. به علاوه ما آمادگی خود را برای همکاری های مشترک نفتی و بانکی اعلام می کنیم.
لاوروف همچنین با ابراز تمایل و حمایت روسیه از عضویت ثابت ایران در سازمان همکاری های شانگهای ، گفت: مسکو از نقش فعال ایران به عنوان کشور ناظر تقدیر می کند و معتقد است نقش ثابت این کشور می تواند سازمان شانگهای را در دستیابی به اهداف خود تقویت و حمایت کند.
در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه ای به ویژه تحولات سوریه و یمن مورد بررسی قرار گرفت و بر دستیابی به راه حل مسالمت آمیز و ضرورت مبارزه فوری و همه جانبه با تهدیدات مشترک گروه های افراطی ، تروریستی و تکفیری تاکید شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =