روزنامه خراسان نوشت:

  تعهدات شرکت هواپيمايي به شرح زیر است:

ابطال[لغو يا کنسل] پرواز تا يک هفته قبل از پرواز شرکت موظف به پرداخت وجه کامل بليت به مسافر است.

ابطال پرواز از 6 روز تا 24 ساعت قبل از پرواز شرکت موظف به پرداخت وجه کامل بليت به مسافر و صدور بليت مشابه، از لحاظ مسير و کلاس پرواز، براي وي با 30 درصد تخفيف است.

ابطال پرواز از 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز شرکت موظف است وجه کامل بليت را به مسافر بپردازد و براي وي بليتي مشابه، از لحاظ مسير و کلاس پرواز، به صورت نيمه بها صادر کند.

تأخير پرواز بيش از يک ساعت تا 2 ساعت شرکت موظف به پذيرايي نوع اول (شامل ميان وعده، اعم از نوشيدني گرم يا سرد و شيريني مناسب) از مسافران است.

تأخير پرواز* بيش از 2 ساعت تا 4 ساعت شرکت موظف است اين موارد را انجام دهد : 1- ترتيب پذيرايي مناسب، حداقل از نوع اول را، براي مسافران بدهد؛ 2- امکان برقراري ارتباط تلفني را، به منظور اطلاع رساني، براي مسافران فراهم کند؛ 3- در صورت درخواست مسافر و امکان داشتن، پرواز را تغيير دهد؛ 4- در صورت درخواست مسافر، اقدامات لازم را براي اعزام با ساير شرکت هاي هواپيمايي و در صورت وجود پرواز از همان مسير و يا انتقال به مقصد نهايي از طريق مسيرهاي جايگزين (به غير از مسير درج شده در بليت) انجام دهد. 5- در صورت انصراف مسافر از پرواز، وجه کامل بليت را به وي بپردازد.

تأخير پرواز بيش از 4 ساعت شرکت موظف است ضمن استرداد وجه بليت، بليتي با 30 درصد تخفيف، در همان مسير پروازي و با همان کلاس پرواز، در اختيار مسافر قرار دهد.

*- در مورد پروازهايي که به دليل شرايط جوي يا امنيتي فرودگاه مبدا، مقصد و يا در مسير دچار تاخير يا ابطال مي شود، شرکت هاي هواپيمايي با رعايت مقررات پذيرايي از مسافران صرفا موظف به استرداد کامل وجه به آن ها هستند.

 

17302

کد خبر 423628

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شانلی RO ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    7 0
    جداً انسانها چه حقوقی دارن که ما از اون کاملا بیخبریم
  • شروین A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    5 0
    پاسخ مسئولین:هیچ پاسخی...همینه که هست
  • صادق IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 0
    به چه ارگانی میشه اعتراض کرد ؟ ما 5 ساعت تاخیر داشتیم همون شام پرواز رو دادن بهمون . تو کل پرواز دیگه هیچییی ندادن گفتن خوردین تهران استانبول تابان
  • رضا IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 0
    پروازمون با دو ساعت تاخیر انجام شد اما چمدانها با پرواز نیومد و با 5 ساعت تاخیر رسید و جند ساعت تو فرودگاه مقصد مشهد گرفتار شدیم. این حکمش چیه؟
  • محسن A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 0
    سلام. این قوانین فقط در حد حرف هست. بهمن ماه پارسال پرواز آسمان از دبی به تهران بیشتر از 6 ساعت تاخیر داشتیم. بعد که سوار هواپیما شدیم فهمیدیم پرواز ایرباس بودیم تبدیل شده به فوکر. حالا اینا هیچی رسیدیم تهران منتظر وسایلمون. میگن وسایل دبی مونده هواپیما جا نداشته بیاریم. نصف مسافرین اون پرواز از جمله من کلید های ماشینموت تو چمدان بود و ماشینمان پارکینگ فرودگاه. و هیچکسی هم پاسخگو نبود. و به هر جا شکایت کردیم فایده ای نداشت. فقط حقوق مسافر در حد حرف هست در عمل هیچی
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    4 0
    هههههههههههه مسخره اس، در صورت درخواست مسافر وامكان داشتن خب معلومه مسافر درخواست ميكنه و اونا هم ميگن إمكان نداره
  • داود RU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 0
    خب بعدش؟ اینا رو ما هم میدونستیم اینکه میگین موظفن کی موظفشون میکنه؟ وقتی برای خرید بلیط باید منتشون رو بکشی انتظار داری حقوقتم رعایت کنن؟
  • حسام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 0
    حالا اين اطلاعيه بود يا جوك؟؟ چون حداكثر سرويس تاخير شركت هاي هوايي سانديس با كيك است.