معاون وزیر ارتباطات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در ارتباط با حمایت از دیتاسنتر داری را شرح داد.

محمود خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره امکان دو نرخی کردن پهنای باند برای کسانیکه خدمات بومی ارائه می‌دهند و کسانیکه به سراغ محصولات خارجی می‌روند، اظهار کرد: یکی از حرکت‌های اخیر ما در وزارت ارتباطات که با حمایت دکتر واعظی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به سرانجام رسید، این بود که برای ساماندهی و اقتصادی شدن دیتاسنترها فکر چاره‌ای کنیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس مصوب شد با توجه به اینکه یکی از مراکز اصلی تولید محتوا در کشور، دیتاسنترها هستند پهنای باند مجانی را در اختیار آنها قرار دهیم.

او درباره جزییات این مصوبه گفت: بر این اساس از این پس کسانیکه دیتاسنتر دار هستند پهنای باند ارسال (Send) آنها کاملا مجانی و پهنای باند دریافت‌شان (Receive) هم به میزان 5 درصد ارسال، رایگان خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: این اقدام در حالی اجرایی خواهد شد که کمک شایانی به دیتاسنترهایی نظیر تبیان یا جاهای دیگر که تولید محتوا می‌کنند، خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: زمانیکه دکتر واعظی وزیر ارتباطات شد، 16 تا 17 درصد اطلاعات در داخل تولید می‌شد اما اکنون به 40 درصد رسیده است.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =