ما ایرانی‌ها شادابیم؟ چطور در جامعه نشاط ایجاد کنیم؟

چندی پیش وزیر کشور اعلام کرد که آستانه تحمل مردم پایین آمده و جامعه نیاز به نشاط دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پایین آمدن آستانه تحمل مردم  موضوعی است که برخی جامعه شناسان معتقدند می تواند سرآغاز آسیبها و خشونت در جامعه باشد. برخی مسائل اقتصادی و فشار بیکاری و تورم را در این عامل موثر می دانند و برخی دیگر این موضوع را اجتماعی می دانند.

در این میان روانشناسان می گویند که باو جود این فشارها اگر آگاهی مردم افزایش یاید موجب می‌شود تا فرد رفتارهایش را بر اساس شرایط حاکم بر جامعه تنظیم کند و در نهایت استرس کمتری را تجربه کند. اما راهکار ایجاد نشاط در جامعه چیست و آیا کم شدن فشارهای اقتصادی می تواند به این موضوع کمک کند؟ چطور می توان آستانه تحمل مردم را بالا برد؟

در همین زمینه قصد داریم میزگردی را با حضور دکتر محمد امین قانعی راد رئیس انجمن جامعه شناسی و استاد دانشگاه و فهیمه کاشی زاده، مشاور و رفتارشناس برگزار کنیم.

شما هم می توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین خبر با ما در میان بگذارید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    22 2
    لطفا دست از سر جامعه بردارید تا با نشاط شه...
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    18 1
    آقا کار باشه بخدا شادی هم میاد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 0
    بیشتر مشکلات اقتصادی هستند
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    3 0
    ترافیک وشلوغی شهر ها وهوا روی اعصاب خیلی تاثیر دارد وضمن اینکه ماداریم به سمت خود خواهی وفقط خود را دیدن پیش می رویم که اثراتش را در حامعه به صورت بی رحمی ها وخشونتها وبی منطقی ها وزورگویی ها وبیگذشتی ها میبینیم فکر نکنید با رقصاندن مردم در دروخیابان یا هر برنامه دیگر میتوانیم مردم را شاد کنیم همه افراد باید خودشان رابسازند وحقوق همدیگر را رعایت کنند وبه هم احترام بگذارند تا به سمت جامعهای سالم وشاد حر کت کنیم وهمه بهره اش را ببینیم