مهر نوشت:

با وجود ذخیره ۲۶.۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور، ۴۵ درصد کل مخازن ساخته شده فعلی خالی از آب است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم خردادماه، ۲۶ ميليارد و ۶۰۰ ميليون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۴.۷ درصد كاهش نشان می دهد. موجودی آب مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۷ ميليارد و ۹۰۰ ميليون مترمكعب بود.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري تا پایان هفته گذشته با ۱۴ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته، به ۲۳ ميليارد و ۹۹۰ ميليون مترمکعب رسیده است.

براساس این گزارش، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۳) تا پایان هفته گذشته، با ۱۴ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۳ ميليارد و ۹۹۰ ميليون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ ميليارد و ۷۹۰ ميليون مترمکعب بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، ۱۷ ميليارد و ۸۶۰ ميليون مترمکعب گزارش شده است؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان ۱۹ ميليارد و ۱۰۰ ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور ۴۸.۸ ميليارد مترمكعب گزارش شده که ۵۵ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =