اقتصادنیوز نوشت:

تولید آزمایشی رنو ساندرو در پارس خودرو آغاز شده و قرار است پس از گذراندن تمام تست های کیفی رنو ، عرضه این خودرو در شهریور ماه آغاز شود.
زمانی که تندرو 90 یا لوگان وارد ایران شد، طبق قرارداد برنامه ریزی شده بود همزمان با جهان، جدیدترین خودروهایی که بر روی پلت فرم تندر 90 ساخته می شوند هم وارد ایران شوند. اما این اتفاق با تغییر دولت و روی کار آمدن محمود احمدی نژاد به دست فراموشی سپرده شد. رنو ساندرو یکی از همان خودروهای پلت فرم تندر 90 است که قرار بود در ایران تولید شود اما تولیدش به فراموشی سپرده شده بود.

با تغییر مدیریت در رنو و تغییر مدیریت پروژه ایران، کارلوس گون، مدیرعامل جدید گروه رنو نیسان پیمان کارگر را برای نجات پروژه رنو به ایران فرستاد. کارگر ابتدا سعی کرد تیراژ تندر 90 را بالا ببرد و در گام دوم محصولات فراموش شده را در ایران تولید کند، اما باز با وقوع تحریم یک بار دیگر پروژه به عقب افتاد. اما حالا قرار است بعد از سال ها تاخیر این خودرو پس از توافق هسته ای در تابستان در ایران به فروش برسد.

تولید این خودرو هم اکنون در پارس خودرو آغاز شده است و به تدریج تا زمان فروش خودرو تیراژ تولید افزایش خواهد یافت. رنو ساندرو خودروی هاچ بک بر روی پلت فرم تندر 90 است که رقیب مستقیم پژو 206 است. قیمت این خودرو به احتمال زیاد کمی گران‌تر از تندر 90 خواهد بود. این خودرو که از موتور 110 اسب بخاری استفاده می کند، با خودرو پژو 206 تیپ 5 با موتور 110 اسب بخاری در بازار رقابت خواهد کرد.

تست فنی نگارنده نشان می دهد مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی حدود نیم لیتر کمتر از پژو 206 است. افزایش فضای داخلی این خودرو هم نسبت به پژو 206 کاملا مشهود است. این افزایش ابعاد نسبت به پژو 206 سبب شده این خودرو از نظر هندلینگ یا خوش فرمانی کمی نسبت به پژو 206 ضعیف تر عمل کند. البته شاید بزرگتر بودن داخل خودرو نسبت به پژو 206 و راحت بودن سرنشینان کمی این مورد را کمرنگ کند. این عامل سبب می شود اگر دنبال خودرو جادارتر باشید ساندرو را انتخاب کنید، اما اگر هندلینگ و لذت از رانندگی را ترجیه می دهید پژو 206 همچنان خودرو بهتری است.

در زمینه سیستم تعلیق فنر بندی خودرو ساندرو کمی نرم تر از پژو 206 است. این فاکتور در کنار ابعاد بدنه باز هم سبب می شود پژو از نظر هندلینگ خودرو برتری باشد، ولی نرم بودن سیستم فنر بندی ساندرو سبب می شود خودرو برای داخل شهر و مسیر های پر دست انداز گزینه بهتری باشد و بیشتر از پژو 206 مشتریان را راضی نگه دارد.

موقعیت قرارگیری پشت فرمان در پژو 206 و ساندرو هم متفاوت است. به دلیل جادار بودن ساندرو، این خودرو راحتی بیشتری نسبت به پژو 206 دارد. اما نوع زاویه بندی فرمان و نشیمن گاه راننده سبب می شود حس رانندگی با پژو 206 لذت بخش تر باشد . در ضمن راننده به خاطر این نوع طراحی، تسلط بیشتری بر روی فرمان و راندن خودرو در پژو 206 نسبت به ساندرو دارد.

اگر بطور کلی بخواهیم پژو 206 و ساندرو را با هم مقایسه کنیم پژو 206 خودرو جوانان است. شتاب این خودرو کمی از ساندرو بیشتر است و هندلینگ بهتری هم دارد. ولی در مقابل ساندرو بیشتر خودرو خانواده است. چرا که داخل جا دار تری دارد و موتورش سوخت کمتری مصرف می کند و در ضمن خودرو نسبت به پژو 206 نرم تر است.

رنو برنامه دارد بعد از تولید ساندرو مدل استپ وی ساندرو که نمونه شبه شاسی بلند این خودرو است را هم در ایران تولید کند.پیش بینی می شود مشتریان این خودرو، کسانی باشند که به دلیل ظاهر تندر 90 حاضر به خرید خودرو نیستند و به سمت خرید این خودرو سوق پیدا خواهند کرد. طراحی جدیدتر و تنوع طلبی در کنار خانوادگی تر بودن هم شاید بخشی از مشتریان پژو 206 را به سمت این خودرو بکشاند. تنها عاملی که ممکن است فروش این خودرو را با شکست مواجه کند افزایش قیمت این خودرو نسبت به تندر 90 است. هرچه فاصله قیمت بیشتر باشد احتمال شکست فروش بیشتر خواهد شد.
3939

کد خبر 424104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • آریان IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 5
    قیمتش چنده؟
  • رائد BE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    1 1
    من حدود یک ماه است که یک دنده اتومات آنرا گرفته ام. صندلی و مصرف بنزینش از دو طرف کمر مرا شکانده است. در مسیرهای کوتاه هم صندلی غیراستانداردش، اذیت می کند و تا ساعت ها بعد از رانندگی ، کمر درد و گردن درد دارم. هفته ای دوبار حتما باید بنزین بزنم. این در حالی است که قبلا همین مسیر را با 206 تیپ 6 می رفتم، هفته ایی یک بار بنزین می زدم. هرکس از من سوال کرده، او را از خرید این خودرو پشیمان کرده ام. من اصلا راضی نیستم.