البرزی ها 11 درصد بیشتر از گذشته آب مصرف کردند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه ساکنان شهرهای این استان در نیمه اول خردادماه جاری 11 درصد بیشترنسبت مدت مشابه سال قبل آب مصرف کردند، گفت: با این وضعیت تابستان امسال بحران آب خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز: به نقل از ایرنا، غلامرضا رضایی فر افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف آب در استان البرز نیز افزایش یافته که انتظار می رود مردم به روش های مصرف بهینه روی بیاورند.
وی گفت: در برخی مناطق شهری البرز با افت فشار آب مواجه هستیم و اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند تابستانی کم آب پیش روی خواهیم داشت.
مدیرعامل آبفای البرز بیشترین افت فشار آب در ساختمان های چند طبقه ذکر کرد و بیان داشت: سطح سفره ها و منابع زیر زمینی استان به شدت کاهش یافته و خشکسالی ها بر منابع ذخیره آب تاثیر منفی گذاشته است.
وی ادامه داد: به منظور برخورداری شهروندان البرز از نعمت آب در تمام ساعات شبانه روز رعایت الگوهای مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری لازم است.
رضایی فر یکی از مشکلات استان البرز افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی برشمرد و بیان کرد: میزان سرانه مصرف آب دراین استان 220 لیتر در شبانه روز است که حدود 47درصد بالاتر ازاستانداردهای جهانی آب در این استان مصرف می شود.
وی، تنظیم شناور کولرها برای جلوگیری از نشت آب ، کوتاه کردن زمان استحمام، خذف موارد غیر ضروری مانند شستن حیاط، کوچه و خیابان و خودروها با شیلنگ آب ، آبیاری درختان و فضای سبز منازل در شب و یا صبح زود از جمله توصیه های است که باید شهروندان به آن عمل کنند.
به گزارش ایرنا،طی چند روز اخیر ساکنان مناطقی از استان البرز از جمله منظریه فردیس ، شهرک یکهزارو800 واحدی کارمندان و کارگران اشتهارد و شهرک اداری حسن آباد کرج از قطعی آب در این مناطق گلایه کردند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =