نخستین مسابقات اپلیکیشن نویسی تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید، با هدف توسعه نرم افزارهای کاربردی فارسی در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات برنامه نویسی اندروید - apptalent - با هدف توسعه اپلیکیشن های کاربردی فارسی و تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت در این عرصه چهارم تیرماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.

حمایت از اقشار دانشگاهی برای ورود به حوزه برنامه نویسی، شناسایی نیازهای جامعه و ارائه اپلیکیشن های موبایل برای برآورده کردن این نیازها، ایجاد بستری برای خدمات فرهنگی و شناسایی متخصصان این حوزه از دیگر اهداف برپایی این مسابقات است که با حمایت دانشگاه تهران و یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار می شود.

مسابقات اپلیکیشن نویسی در۴ بخش نرم افزارهای آزاد، پیام رسانها، تجارت موبایل و ایده ها تعریف شده است به نحوی که در بخش آزاد، اپلیکیشن های خلاقانه و کاربردی که نیازهای جامعه را شناسایی کرده اند با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ در بخش برنامه های پیام رسان نیز برنامه هایی که با توجه به فرهنگ ایرانی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای نمونه های خارجی باشد مدنظر است.

همچنین در بخش تجارت موبایل، اپلیکیشن هایی که با هدف تسهیل انواع مبادلات وتراکنش های شخصی و یا مربوط به کسب و کار باشد در مسابقه شرکت داده می شود و در بخش ایده ها نیز ایده های نوآورانه که قابلیت تجاری سازی و اجرا بر روی نرم افزارهای تلفن همراه را داشته باشد مورد رقابت قرار خواهد گرفت.

میزان نوآوری، کارایی برنامه و تحوه پیاده سازی و کیفیت و جذابیت محصول و در نهایت قابلیت تجاری سازی از جمله معیارهای داوری برنامه ها خواهد بود.

بهنام برنا دبیر اجرایی این مسابقات، با اشاره به کمبود اپلیکیشن های فارسی در محیط مجازی، گفت: جوانان ایرانی استعدادهای درخشانی در زمینه برنامه نویسی دارند و به همین دلیل هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات اپ تلنت، زمینه ای فراهم شود تا با هم اندیشی و تعامل بیشتر، برنامه نویسان بتوانند ایده های خود را عملی ساخته و مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: تیم برگزارکننده مسابقه، به دنبال تشکیل اجتماعی از توسعه دهندگان است که فرآیند تعامل و همکاریهای آینده اپلیکیشن نویسان را با توسعه دهندگان فراهم کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح اله ابریمن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 4
    باسلام وخسته نباشید، جهت ترویج و اشاعه علم و فناوری در ایران اسلامی از شما تشکر می کنم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    عزیز دل بابا اپلیکشن پیام رسان مگه همینجوریه کار یه تیم بزگه سرور میخواد تجهیزات میخواد زیادی خوش خیالین شما