چهارمین مجتمع پتروشیمی در استان کرمانشاه ساخته می شود

شانا نوشت:

 فراخوان عمومی برای احداث چهارمین مجتمع پتروشیمی کرمانشاه با سرمایه گذاری ١,٥ میلیارد دلار به زودی اعلام می شود.

 عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، در جلسه مشترک با استاندار کرمانشاه با بیان این که استان کرمانشاه با وجود سه پتروشیمی فعال (بیستون، پلیمر کرمانشاه و اوره آمونیاک کرمانشاه) یکی از استانهای پیشتاز در توسعه این صنعت به شمار می آید، گفت: با تاکید وزیر نفت بیش از ٢٠ ماه است در حال مطالعه و برنامه ریزی برای توسعه بخشهای پایین دستی پتروشیمی در این استان هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که چهارمین واحد پتروشیمی کرمانشاه با استفاد از گاز طبیعی محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی را تولید می کند، گفت: این پتروشیمی سالانه به بیش از ١٥ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

وی تحریمهای بین المللی را مهترین چالش سر راه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور دانست و گفت: هم اکنون سرمایه گذاران با وجود تحریم قادر به واردات فناوریهای نوین و جذب سرمایه گذاران خارجی نیستند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای لغو تحریمهای بین المللی،افزود: با وجود مخالفتها و مانع تراشیهای داخلی و خارجی برای تیم هسته ای کشورمان در مذاکرات هسته ای امیدواریم با لغو این تحریمها شاهد حضور دوباره فناوری و سرمایه خارجی در این صنعت باشیم.

شعری مقدم دو نرخی بودن ارز در کشور را یکی دیگر از مشکلات صنعت پتروشیمی دانست و ادامه داد: هم اکنون محصولات پتروشیمی با نرخ ارز    مبادله ای وارد ایران می شود در حالی که تولید کنندگان برای خرید مواد اولیه در این صنعت باید از ارز آزاد استفاده کنند.

وی با اشاره به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اساس قانون اجازه سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی را ندارد، گفت: در صورت حمایت از   سرمایه گذاران در استان کرمانشاه با توجه به وجود بازارهای صادراتی و منابع آبی می توان شاهد انقلابی صنعتی در حوزه پتروشیمی این استان باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران حفظ اکو سیستم،وجود منابع آبی مناسب و حضور سرمایه گذاران معتبر و با تجربه کاری برای توسعه صنایع پایین دستی در شهرستانهای مرزی استان کرمانشاه را ضروری دانست و گفت: هم اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم برای حضور سرمایه گذار به منظور ایجاد زیر ساخت تا سقف ٢٠ درصد هستیم؛ زیرا حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی اطمینان خاطر به سرمایه گذاران میدهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اندیشی مشترک صنعت پتروشیمی با سرمایه گذاران بخش خصوصی با همکاری استانداری کرمانشاه بعد از ماه مبارک رمضان در منطقه قصر شیرین گفت: امیدواریم با احداث واحدهای جدید پتروشیمی بتوانیم ریشه بیکاری در این استان را از بین ببریم.

3539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    این صنایع را در استانهای کم برخوردار هم ایجاد کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    انشاله