۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶

معاون وزیر رفاه خبر داد:توزیع یارانه نقدی از طریق کارت عدالت منتفی است.

حسین علی ضیایی معاون هدفمندسازی یارانه های وزارت رفاه وتامین اجتماعی از منتفی شدن برنامه توزیع کارت عدالت بانکی خبر داد وگفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شورای عالی هماهنگی بانکهای دولتی توزیع یارانه نقدی از طریق کارتهای عدالت بانکی صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته با بانکهای دولتی آخرین حساب بانکی افراد مشمول یارنه نقدی برای توزیع یارانه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هیچ کارتی به عنوان کارت عدالت و گشایش حسابی توسط دولت برای پرداخت یارانه نقدی صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که در تاریخ 19دیماه محمد رضا فرزین معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود:براساس آخرین اطلاعات رسیده، تاکنون 10 میلیون کارت عدالت بانکی برای خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه نقدی می شوند، صادر شده است، ضمن اینکه در این جلسه نحوه همکاری نظام بانکی و نظام شناسایی خانوار بررسی خواهد شد.

ضیایی در ادامه در مورد اقدامات انجام شده در زمینه راه اندازی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: در حال حاضر اساسنامه این سازمان با تاکید بر کوچک بودن ساختار و کارایی بالا تنظیم و مراحل نهایی تصویب را طی می کند.

وی در توضیح ساختار سازمان هدفمند سازی یارانه ها گفت: در اساسنامه این سازمان تلاش شده است ساختاری مبتنی بر اولت الکترونیک و با کارآمدی بالا و حداقل هزینه های اداری متصور تدوین شود.

حسین علی ضیایی در پاسخ به این پرسش که این سازمان از نظر ابعاد و جامعه هدفش با سازمان تامین اجتماعی قابل قیاس است یا خیر گفت: این سازمان وظیفه توزیع یارانه های نقدی را بر عهده خواهد داشت و به هیچ وجه در فرایند اجرایی ان بلوکه شدن پول برای سرمایه گذاری ودرامد زایی مانند انچه در تامین اجتماعی صورت می گیرد تعریف نشده است بنابراین ساختار آن به شکل ستادی و در ابعاد کوچک تعریف شده است.

این عضوکارگروه طرح تحول در مورد نحوه توزیع یارانه صنایع نیز گفت: فرایند توزیع یارانه برای واحدهای صنعتی هنوز مشخص و نهایی نشده است و در کمیته طرح تحول در دست بررسی است و سازمان هدفمندسازی بنابر مصوبه کمیته اقدام به توزیع یارانه ها خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =