تجمع بازنشستگان صنعت فولاد در برابر استانداری اصفهان

کارکنان بازنشسته صنعت فولاد از شرکتهای فولاد مبارکه و ذوب آهن در اعتراض به عدم پرداخت حقوق قانونی و مطالبات خود در برابر استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، برای دومین بار در سال جاری بازنشستگان صنعت فولاد استان اصفهان از شرکتهای فولاد مبارکه و ذوب آهن دست به تجمع در برابر استانداری اصفهان در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه خود زده اند و خواستار دریافت مطالبات خود هستند.

به گفته شاهدان عینی بیش از 2 هزار نفر از این بازنشستگان هم اکنون در کف خیابان به حالت اعتراض نشسته اند و خواستار رسیدگی مسئولان استان برای کمک به احقاق حقوق خود هستند.

گفتنی است بر اساس گفته این تجمع کنندگان شرکت ذوب آهن و دولت امیدنامه‌ای امضا کرده اند که براساس آن بخش خصوصی خودش را موظف کرده بود که هزینه های بیمه و درمان و عیدی سالانه، بن خرید کالا و مابه التفاوت را پرداخت کند که این اتفاق نیفتاد.

یکی از بازنشستگان ذوب آهن که اعلام می‌کند بارها و باره در این تجمعات در مکان‌های مختلف از جمله استانداری اصفهان، روبروی مجلس شورای اسلامی و روبروی پاستور حضور یافته، به خبرنگار خبرآنلاین می‌گوید: تنها مطالبه ما دریافت حقوق عقب افتاده و مابه‌التفاوت سودی است که از محل برداشت حقوق بازنشستگی در زمان فعالیت ما در ذوب آهن به دست آمده است.

وی که از حقوق چندین میلیون تومانی برخی از کارکنان ذوب آهن سخن به میان می‌آورد، ادامه می‌دهد: چرا برخی‌ها باید چندین برابر حقوقشان دریافتی داشته باشند و ما نتوانیم حقوق اصلی خودمان را هم دریافت کنیم.

این بازنشسته ذوب آهن که معتقد است در حال حاضر بازنشستگان ذوب آهن برای درمان بیماری‌هایی که در دوره فعالیت در این شرکت دچار آن شده‌اند با مشکل روبر هستند، می‌افزاید: از این رو ما خودمان به هم کمک می‌کنیم و هزینه‌های بیماری همدیگر را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه می‌دهد: مطالبه برخی از این تجمع کنندگان به 4، 8 و 16 سال پیش بر می گردد و این در حالی است که ما می‌دانیم دولت توان پرداخت بدهی ما را دارد ولی نمی‌دانیم چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =