یکی از مشتریان پرایدسوار کارخانه سایپا شکایت کرده که یکی از نمایندگان این شرکت برای برقراری گارانتی از او 100 هزار تومان مطالبه کرده، در پاسخ، مسئولان سایپا درباره شرایط برقراری گارانتی توضیح داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم، از مطالبه 100 هزار تومانی از سوی یکی از نمایندگی های سایپا در کاشان، برای برقراری گارانتی، شکایت کرده.

این مخاطب در این باره نوشته: باسلام پنجشنبه مشکلی برای ماشینم که پراید مدل 93 هست، بوجود اومد.به همین خاطر رفتم به نمایندگی سایپا در کاشان اما موقع پذیرش گفتند برای استفاده از گارانتی ماشینت باید 100هزار تومان بحساب نمایندگی بریزی که خشکم زد. سوالم اینه که این چه گارانتیه که باید برای استفاده ازش دوباره یه مبلغی بدی؟ آیا این قانون سایپاست یا بقیه خودروسازان هم به همین شکل به مشتریان خودشون سرویس میدن؟


درباره این شکایت با آقای خاکی رئیس امور مشتریان سایپا یدک گفتگو کردیم که در ادامه توضیح او را در خصوص برقراری شرایط گارانتی خودرو می خوانید.

کامنت مخاطبمان را برای شما خواندیم. آیا اخذ وجه از صاحب خودرو برای استفاده از گارانتی درست است؟
به نظر می رسد اخذ این وجه بابت استفاده از گارانتی نیست. در یک حالت ممکن است این وجه را بگیرند. هر چند نمی توان در باره این کیس خاص به طور دقیق صحبت کرد، ولی باید به شرایط گارانتی توجه کرد. برای پیش فرض برقراری گارانتی باید سرویس روی 4500 کیلومتر کارکرد یا 6 ماه به عنوان سرویس اولیه انجام شده باشد و مشتری در این باره موظف به مراجعه به نمایندگی مجاز است.. چون سرویس اولیه الزام است، پس گارانتی فقط در صورتی مجددا برقرار می شود که این سرویس انجام شده باشد. در صورتی که مشتری در وقت مقرر به نمایندگی برای سرویس اولیه مراجعه نکند و بعد از آن مراجعه کند، باید به هزینه خود این سرویس اولیه را انجام بدهد. حدود مبلغ هزینه را سرویس را دقیق نمی دانم، ولی احتمالا این مقدار است که مخاطب شما گفته.


اگر فرضا این شرایط یعنی مراجعه روی 4500 کیلومتر کارکرد یا 6 ماه استفاده انجام شده باشد، اخذ وجه قانونی است؟
اگر این شرایط را داشته باشد، گارانتی برقرار است، مگر درباره اینکه سرویس ادواری روی کارکردهای 10، 20، 30 و 40 هزار کیلومتر که آن هم شرط بقای گارانتی است و هزینه اش نیز بر عهده مشتری است. این را توجه کنید که به جز این موارد، گارانتی تعمیرات در سایر موارد برقرار است مگر درباره اقلام مصرفی مانند لنت های ترمز و صفحه کیلومتر که هزینه اقلام مصرفی بر عهده مشتری است.

در غیر این صورت، آیا باز هم نمایندگی می تواند وجهی از مشتریان دارای گارانتی معتبر دریافت کند؟
خیر، در صورتی که شرایط وجود داشته باشد و در غیر از صورتهایی که عنوان شد، همکاران ما در نمایندگی ها حق گرفتن وجه را ندارند، درباره کامنتی هم که عنوان شد، شما اگر نشانی یا شماره مشتری را اعلام کنید، مورد را پیگیری می کنیم.

مردم برای ارتباط با شما و اظهار شکایت احتمالی، به کجا باید مراجعه کنند؟
مشتریان همیشه می توانند کانالهای ارتباطی سایپا یدک و واحد امور مشتریان ساپیا یدک تلفن بزنند و موارد را اعلام کنند.

 

45231

 

کد خبر 425482

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    21 1
    وقتی رقابت نباشه این میشه، تعرفه گمرکی را صفر کنید درست میشه
  • hadi IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    14 0
    معروف شده که میگن خر بخر ماشین ایرانی نخر
  • آرش IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    7 0
    یک مصاحبه کنید از تاخیر در تحویل خودرو .چرا تحویل خودرو اردیبهشت ولی تا حالا25 خردادتحویل نداده .هر چیزی که انحصاری خودرو ساز میتونه هر کاری دوست داره انجام بده؟
  • ناراضی از گارانتی سایپا ساوه احمدی IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    21 1
    بنده یک پراید 131از نمایندگی احمدی ساوه ماه71393تحویل گرفتم،سر6ماه برای گارانتی اولیه مراجعه کردم گفتند چون کیلومتر شما به4500نرسیده نمیتوانیم برو هرموقع4500شد بیا.اردیبهشت برای مشکل کولر مراجعه کردم گفتند چون گارانتی اولیه نیامدی باید یک هزینه ای پرداخت کنی. هرچه هم بحث کردیم به نتیجه ای نرسیدم . مدارک و پرداختی های من هم موجود هست. جالب اینکه هنوز کیلومتر من به 4500نرسیده و نمایندگی تاکید میکرد باید شما طوری برانی که سر 6 ماه 4500شده باشد. بنظر من فقط بساط کلاشی از مردم را راه انداخته اند. ایمیل هم می گذارم اگر راست میگید که شک دارم، پیگیری کنید.
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    11 1
    شرایط گارانتی در ایران محصول باید کاملا سالم باشه مگر نه از گارانتی خارجه
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    12 0
    "اگر این شرایط را داشته باشد، گارانتی برقرار است، مگر درباره اینکه سرویس ادواری روی کارکردهای 10، 20، 30 و 40 هزار کیلومتر که آن هم شرط بقای گارانتی است و هزینه اش نیز بر عهده مشتری است. این را توجه کنید که به جز این موارد، گارانتی تعمیرات در سایر موارد برقرار است مگر درباره اقلام مصرفی مانند لنت های ترمز و صفحه کیلومتر که هزینه اقلام مصرفی بر عهده مشتری است." وقتی قراره هزینه اقلام مصرفی رو خود مشتری پرداخت کنه چرا باید بیاد توی نمایندگی که معلوم نیست چه روغن موتوری استفاده میشه یا چه لنتی استفاده میشه کار تعویض رو انجام بده؟ با هزینه خودش بهترین جنس رو میخره و نصب میکنه کلا معنی گارانتی توی ایران با تمام دنیا فرق میکنه هزینه ها با مشتری اما گارانتی با آقایون لطفا کمی شرم کنید
  • بابك IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    15 0
    بزرگترين طنز تاريخ: سايپا مطمئن.....
  • مرتضی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    16 0
    چند سال پیش آئودی از ترکیه لیزینگ گرفتم فقط پیش بیست میلیون دادم با سود 4 درصد ، گارانتی هم کردم . توی ایران برام یه مشکلی پیش اومد زنگ زدم گارانتی . ماشین حمل فرستادن ایران بردنش درست کردن برگردوندن . بابت هرروز که ماشین نداشتم هم 200 دلار گرفتم . جمع کنید بابا شما داریدش با شعور ایرانی ها بازی می کنید .
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    12 0
    گارانتی ترفند سایپاست واسه پول گرفتن زیاد حتی بیشتر از مکانیک های داخل شهر
  • پیام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    10 0
    همش حرف الکیه ماشین من مدل 94 ؛ 3000 تا کار کرده برا دو بار اورینگ میل سوپاپ عوض کردن تازه بیست هزار تومانم پول گرفتن برا یه کار 10 دقیقه ای میگم مگه گارانتی نیست؟؟؟؟؟؟ میگه اینا مصرفیه
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    8 0
    برگی دیگر از دزدی های پرافتخار سایپا و ایران خودرو
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    7 0
    خدایا خودت به داد این مردم برس اقای روحانی به خدا من به شما رای دادم ولی الان خیلی از شما ناراحتم و مطمئن هستم اگه اینجوری پیش بره دور بعدی ده میلیون رای هم نمیاری خدا خیرت بده حداقل فکری به حال بازار خودرو بکن چرا ملت ایران نباید حق داشته باشن خودروی خوب سوار بشن به خدا ما حاضریم در صورت بیکار شدن کارگران ایران خودرو و سایپا یارانه را بدیم بهشون ولی خودرو ازاد بشه که دیگه نه این همه کشته بدیم نه هزینه بیخودی بیاد رو دوش ملت سعی کن مردم حداقل دلشونو به خودروهاشون خوش کنن تو را به قران همکاری کن با مردم و به دادشون برس
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    9 0
    آقاي رييس امور مشتريان چرا دروغ ميگيد؟؟؟ من ماشين تيابا رو در 5000 كيلومتر يا به قول شما در وقت مقرر براي سرويس اوليه بردم از من 95 هزار تومان گرفتند. اين قانونيه كه خودتون براي نمايندگي تصويب كرديد كه پول بگيرن براي سرويس اوليه كه ذاتا جزو وظايف و جزو هزينه هاي خودتونه. چرا خودتونو به اون راه ميزنيد؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    10 0
    هم خودروهاي توليدي سايپا هم وضعيت گارانتي و خدمات پس از فروش آنها اينقدر اسفناكه كه قابل حرف زدن نيس
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    4 2
    سلام. آیا کیلومتر باید دقیق 4500 باشه؟ من شنیدم تا 5500 هم میشه برای سرویس اولیه برد. من ماشینم رو روی کیلومتر 5400 برای سرویس اولیه بردم. هزینه سرویس رو ازم گرفتن. 60 هزار تومن شد. وقتی سوال کردم گفتن همه باید هزینه سرویس اولیه رو خودشون بدن. در ضمن من تهران هستم. لطفا این موضوع رو هم پیگیری بفرمایید. ممنون.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین