هیو جکمن بازیگر سری فیلم‌های «مردان ایکس»، در دنیای واقعی به مبارزه با فقر می‌شتابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیو جکمن که به عنوان بازیگر فیلم‌های اکشن شناخته می‌شود، معتقد است دلیل وجود فقر خود انسان‌ها هستند از این رو اگر بخواهیم می‌توانیم، فقر را ریشه‌کن کنیم.

هیو جکمن برای اینکه از نزدیک با مشکلات کشاورزان اتیوپیایی آشنا شود، پا به یکی از این مزارع در این کشور گذاشت. در اتیوپی و بسیاری کشورهای در حال توسعه پرورش‌دهندگان قهوه به سختی کار می‌کنند که کسب‌و‌کار خود را زنده نگاه دارند، تا بتوانند هزینه خوراک، پوشاک و تحصیل فرزندان خود را بدست آورند. اما در این کسب و کار فاکتورهای بسیاری وجود دارد که تحت کنترل کشاورزان نیست. اینگونه است که کشاورزان مجبور می‌شوند ساعات طولانی را صرف کاری کنند که سودی نصیب آنها نمی‌کند. 

 یک کشاورز 27 ساله به نام دوکالا میزبان جکمن در این سفر بود. او پنج فرزند داشت و در یک ناحیه دورافتاده در اتیوپی زندگی می‌کرد. «او یکی از شادترین افرادی است که در تمام عمرم دیده‌ام، پر از شادی و مثبت‌اندیشی است. زندگی با دوکالا به من آموخت که اگر به جای کمک مالی به مردم، آنها را در کارشان یاری کنیم، تغییری بسیاری زیادی در زندگی آنها ایجاد خواهیم کرد.» جکمن دوکالا را اینگونه توصیف می‌کند.دوکالا یک مزرعه کوچک قهوه دارد. او تمام هفت روز هفته، و هر روز بین 10 تا 12 ساعت کار می‌کند.

جکمن پس از ملاقات با دوکالا و پی‌بردن به روشی او برای تولید قهوه، تصمیم گرفت تا به او و جامعه‌ای که او را در خود پذیرفته کمک کند. جکمن پس از بازگشت به نیویورک به سازمان ملل رفت و نطق پرشوری را برای جلب حمایت رهبران جهان از کشاورزانی همچون دوکالا ایراد کرد. او در این سخنرانی به این نکته اشاره کرد که تا فقر در جهان وجود دارد، نمی‌توان برای تغییرات آب و هوا در جهان چاره‌ای اندیشید. پس از پایان سخنرانی بود که او دریافت چگونه چیزی به کوچکی و سادگی یک فنجان قهوه می‌تواند، به جنگ فقر در جهان برود.

جکمن در سال 2011 بنیاد قهوه «مرد خندان» را پایه‌گذاری کرد تا قولی را که به دوکالا داده بود، عملی کند. تمام سود جکمن از فعالیت‌های این بنیاد به حمایت از برنامه‌هایی برای آموزش و پیشرفت جوامع در سراسر دنیا اختصاص می‌یابد. این بنیاد به افرادی مانند دوکالا این امکان را می‌دهد تا زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند.

دوکالا از زمان آشنایی با جکمن و مشارکت در برنامه‌های او توانسته زمین‌های بیشتری بخرد و کسب و کار خود را گسترش دهد. پسر بزرگ او نیز به بزودی اولین عضو خانواده می‌شود که از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود.

اکنون سال‌ها از زمان آشنایی جکمن با دوکالا می‌گذرد، و چهارم ژوئن مستندی به نام «رویای دوکالا» در نیویورک به نمایش گذاشته شد. این فیلم مستند تنها به چگونگی تغییر زندگی دوکالا نمی‌پردازد، بلکه با نمونه قرار دادن زندگی دوکالا نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فقر را در یک جامعه ریشه‌کن کرد.

منبع : سی‌ان‌ان / 12 ژوئن

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    احسنت. کاش همه به فکر هم بودن خصوصا در ایران