وزیرارشاددر یزد:دولت ،هم انرژی هسته ای راحق مسلم مردم می داند،هم زندگی شرافتمندانه را

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور در زمان تحویل به دولت تدبیر و امید تنها چند روز ذخیره گندم داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی جنتی شامگاه امشب در مراسم جشن حضور که بمناسبت سالروز انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در یزد برگزار می شد، با گرامیداشت یاد و خاطره 24 خرداد 92 به یادآوری شخصیت های تاثیرگذار استان یزد در انقلاب و عرصه علم و ادب و فرهنگ اشاره کرد و گفت: یزد، استان آیت ا... صدوقی و آیت ا... خاتمی و حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است.

وی افزود: ادیبان بزرگی همچون ایرج افشار، مهدی آذر یزدی، محمد علی اسلامی ندوشن، استاد پیرنیا، دکتر داوری اردکانی و ... از این خطه سر بر افراشته اند.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به شرایط کشور در زمان تحویل به دولت تدبیر و امید گفت: کشور در حالیکه تنها چند روز ذخیره گندم داشت، تحویل دولت شد.

وی افزود: در همان زمان، کشتی های کالاهای اساسی روی دریاها بود ولی بعلت تحریم ها نمی توانستیم هزینه خرید کالاها را بپردازیم تا واردات انجام شود.

 

جنتی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که دولت هنوز از آن رنج می برد، رکود تورمی است. که خوشبختانه از 6.8- درصد به مثبت رسیده است.

وی گفت: در طول هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم، نقدینگی 6.7 برابر شد و بدهی به بانک مرکزی به 22 برابر رسید.

 

این عضو کابینه دولت گفت: باتوجه به جمیع شرایط از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی، حل مسئله پرونده هسته ای در دستور کار دولت قرار گرفت و برخلاف قبلی ها که می رفتند و بیانیه می خوانند و درباره مدیریت جهانی حرف می زدند، مذاکرات جدی در طول این مدت انجام شد که امیدواریم به زودی به توالفق منجر شود.

علی جنتی گفت: دولت همانطور که معتقد است انرژی هسته ای حق مسلم مردم است، زندگی شرافتمندانه را حق مسلم می داند و برای همین سعی دارد تا با توافق هسته ای، فشار از روی زندگی مردم کاسته شود.

وی گفت: متاسفانه در هر خانواده، جوان بیکار دیده می شود و اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود چه بسا فساد نیز گسترش یابد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استخدام های گسترده در دولت قبل گفت: در 8 سال 890 هزار نفر را استخدام کردند که 490 هزار نفر بطور غیرقانونی به خدمت درآمده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمار دروغ در دولت قبل دیکته می شد، گفت: آقای روحانی از این رو اعلام کرد می خواهد دولت راستگویان و درست کاران را تشکیل دهد.

 

جنتی تصریح کرد: دولت، شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار داد و اکثریت قاطع اعضای کابینه در زمینه کاری خود تجربه و تخصص دارند.

این مقام مسئول، یکی دیگر از جهت گیری های دولت را ایجاد وفاق ملی عنوان کرد و گفت: همه در آن سال ها شاهد تفرقه و ... در کشور بودیم و دولت به سمت وفاق حرکت می کند.

وی با اشاره به برخی تغییرات عمده در دولت قبل گفت: برخی وزرای دولت قبل تا دربان را هم عوض کردند و اگر ما مانند آنان رفتار کنیم، چه فرقی با آنها داریم؟

جنتی گفت که یکی از سیاست های مهم تدبیر و امید، تحمل و مداراست.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سعی کرده ایم چنین کنیم و میان روزنامه های موافق و مخالف دولت تفاوت قائل نشویم.

 

وزیر ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه جامعه به سمت انحطاط اخلاقی پیش رفته است، گفت: این امر یکی از سیئات دولت قبل است.

وی گفت: دولت در عرصه خارجی تلاش کرد تا سیاه نمایی ها و ایران هراسی ها را کاهش دهد، اگرچه که اصلاح کامل این معضل سال ها زمان می برد.

 

جنتی همچنین با اشاره به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: برجسته ترین دیپلمات ها در تیم مذاکره کننده حضور دارند و طرف مقابل نیز شایستگی و سرسختی آنان را اعلام کرده است.

وی گفت: گزارش مذاکرات بطور منظم به اطلاع مقامات ارشد کشور می رسد.

وزیر افزود: ده ها کارشناس زبده تیم مذاکره کننده خارجی را تغذیه می کنند ولی برخی در داخل بجای هم افزایی و کمک، مذاکرات را ذلیلانه قلمداد می کنند.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آقای روحانی مخالف اول افزایش قیمت ها در کابینه است و در طول 21 ماه گذشته دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده است.

 

این مراسم با حضور استاندار یزد، حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد، جمعی از مسئولان و حدود 500 نفر از حامیان دولت تدبیر و امید در سالن تربیت معلم پاکنژاد برگزار شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =