۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

ایرنا نوشت:

دادگاه بحرین قرار است فردا سه شنبه در مورد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق حکم خود را صادر کند و به همین دلیل مردم بحرین روز یکشنبه با برگزاری تظاهرات با شکوهی خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق، مردم بحرین در اجتماعات اعتراض آمیز خود محاکمه و بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کردند و بر لزوم آزاد شدن فوری وی تاکید کردند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند : رژیم آل خلیفه با هدف قرار دادن شیخ علی سلمان اکثریت ملت بحرین و حقوق از دست رفته شان را هدف قرار داد.

مردم بحرین دیروز صبح و شب در خیابانهای منامه پایتخت و دیگر استانهای بحرین دست به راهپیمایی زدند.

اعلام حمایت روحانیون بحرین از شیخ علی سلمان

روحانیون بحرین با صدور بیانیه ای از مردم این کشور خواستند تا امشب پس از حضور در نمازهای جماعت گردهمایی های با شکوهی در حمایت از شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق برپا کنند.

در این بیانیه بر لزوم آزادی فوری شیخ علی سلمان به عنوان اولین گام در مسیر راه حل عادلانه بحران سیاسی و حقوقی بحرین تاکید شد.

اعلام حمایت جریانهای سیاسی بحرین از شیخ علی سلمان

جریانهای سیاسی مخالف در بحرین با صدور بیانیه ای خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق شدند.

این بیانیه بر لزوم کنار گذاشتن راه حل امنیتی و آغاز گفتگوی سیاسی در بحرین تاکید کرد.

بیانیه مزبور خاطرنشان کرد: شیخ علی سلمان شش ماه و نیم است که به دلیل دیدگاههای سیاسی اش و درخواست های مکرر وی مبنی بر ادامه حرکت مسالمت آمیز به دور از خشونت مردم در این کشور ظالمانه در بازداشت بسر می برد.

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل خلیفه در نهایت شقاوت و وحشی گری با معترضان برخورد کرد.

گرچه قیام مردم بحرین از چهار سال قبل رسماً آغاز شد ولی مبارزات پنهان و غیررسمی به سالها قبل باز می گردد. رژیم آل خلیفه که تنها بخش کوچکی از جمعیت بحرین را نمایندگی می کند از چند دهه قبل با برقراری نظامی مستبد و فرقه گرا، ظلم و بی عدالتی آشکاری را علیه اکثریت مردم که عمدتاً از شیعیان می باشند اعمال کرده است.

بسیاری از فرصت های شغلی و مناصب اداری و حکومتی در انحصار وابستگان، عوامل و طرفداران رژیم می باشد و اکثریتی که رژیم آنها را شهروند درجه 2 تلقی می کند از حقوق ابتدایی و آزادی های اجتماعی و سیاسی بی بهره هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =