مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: بیش از 755 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در دو ماهه اول سال 1394 در سطح استان قزوین مصرف شد.

به گزارش  خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین, فتحعلی نجفی مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به مصرف 755 میلیون و 206 هزار متر مکعب گاز در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در بخش های مختلف صنعتی ، تجاری ، حمل و نقل ، خانگی و همچنین نیروگاه شهید رجایی اعلام داشت: از این مقدار 479 میلیون و 257 هزار متر مکعب ، گاز تحویلی به نیروگاه 2000 مگا واتی شهید رجایی بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 48 درصد افزایش داشته است. وی این افزایش مصرف گاز در نیروگاه را به معنی کاهش مصرف سوخت مازوت دانست که می تواند تأثیرات بسیار مثبت زیست محیطی داشته باشد.

نجفی همچنین مقدار مصرف در بخش خانگی را در دو ماهه آغازین امسال 94 میلیون و 312 هزار متر مکعب بر شمرد و بیان داشت: مقدار مذکور با توجه به مصرف 109 میلیون و 394 هزار متر مکعبی در دوره مشابه پارسال کاهش 14 درصدی داشته است که نشان از توجه مردم فهیم استان به رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد.

نجفی در پایان با بیان این مطلب که هم اکنون 98 درصد خانوارهای شهری استان از نعمت گاز بهره مند ند به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به دو شهر معلم کلایه و رازمیان اشاره کرد و اظهار داشت: پیمانکار مربوطه عملیات اجرایی گازرسانی به دو شهر مذکور در منطقه الموت را آغاز نموده است و با یاری خداوند در سال 1395 شاهد افتتاح گازرسانی به این دو شهر خواهیم بود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =