ماه نزول همه کتب آسمانی بر پیامبران

اَللّهُمَّ یا مَنْ یَمْلِکُ التَّدْبیرَ، وَهُوَ عَلی‏ کُلِّشَیْ‏ءٍ قَدیرٌ، یا مَنْ‏ یَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْیُنِ، وَما تُخْفِی الصُّدُورُ، وَتُجِنُّ الضَّمیرُ، وَهُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ، اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ نَوی‏ فَعَمِلَ، وَلاتَجْعَلْنا مِمَّنْ شَقِیَ‏ فَکَسِلَ،، وَلا مِمَّنْ هُوَ عَلی‏ غَیْرِ عَمَلٍ یَتَّکِلُ، اَللّهُمَّ صَحِّحْ اَبْدانَنا مِنَ‏ الْعِلَلِ، وَاَعِنَّا عَلی‏ مَا افْتَرَضْتَ عَلَیْنا مِنَ الْعَمَلِ حَتّی‏ یَنْقَضِیَ عَنَّا شَهْرُکَ هذا، وَقَدْ اَدَّیْنا مَفْرُوضَکَ فیهِ عَلَیْنا، اَللّهُمَّ اَعِنَّا عَلی‏ صِیامِهِ، وَوَفِّقْنا لِقِیامِهِ، وَنَشِّطْنا فیهِ لِلصَّلاةِ، وَلا تَحْجُبْنا مِنَ الْقِرآئَةِ، وَسَهِّلْ‏ لَنا فیهِ ایتآءَ الزَّکوةِ، اَللّهُمَّ لا تُسَلِّطْ عَلَیْنا وَصَباً وَلا تَعَباً وَلا سَقَماً وَلا عَطَباً.

اَللّهُمَّ ارْزُقْنا الْإِفْطارَ مِنْ رِزْقِکَ الْحَلالِ، اَللّهُمَّ سَهِّلْ لَنا فیهِ ما قَسَمْتَهُ مِنْ رِزْقِکَ، وَیَسِّرْ ما قَدَّرْتَهُ مِنْ اَمْرِکَ، وَاجْعَلْهُ حَلالاً طَیِّباً نَقِیّاً مِنَ الْأثامِ، خالِصاً مِنَ الْأصارِ وَالْأَجْرامِ، اَللّهُمَّ لا تُطْعِمْنا اِلاَّ طَیِّباً غَیْرَ خَبیثٍ وَلا حَرامٍ، وَاجْعَلْ رِزْقَکَ لَنا حَلالاً لا یَشُوبُهُ‏ دَنَسٌ وَلا اَسْقامٌ، یا مَنْ عِلْمُهُ بِالسِّرِّ کَعِلْمِهِ باِلْأَعْلانِ یا مُتَفَضِّلاً عَلی‏ عِبادِهِ بِالْإِحْسانِ، یا مَنْ هُوَ عَلی‏ کُلِّشَیْ‏ءٍ قَدیرٌ وَبِکُلِّشَیْ‏ءٍ عَلیمٌ‏ خَبیرٌ، اَلْهِمْنا ذِکْرَکَ، وَجَنِّبْنا عُسْرَکَ، وَاَنِلْنا یُسْرَکَ، وَاهْدِنا لِلرَّشادِ، وَوَفِّقْنا لِلسَّدادِ، وَاعْصِمْنا مِنَ الْبَلایا وَصُنَّا مِنَ الْأَوْزارِ وَالْخَطایا، یا مَنْ لا یَغْفِرُ عَظیمَ الذُّنُوبِ غَیْرُهُ، وَلا یَکْشِفُ السُّوءَ اِلاَّ هُوَ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ، وَاَکْرَمَ الْأَکْرَمینَ.

صَلِّ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ‏ الطَّیِّبینَ، وَاجْعَلْ صِیامَنا مَقْبُولاً، وَبِالْبِرِّ وَالتَّقْوی‏ مَوْصُولاً، وَکَذلِکَ‏ فَاجْعَلْ سَعْیَنا مَشْکُوراً، وَقِیامَنا مَبْرُوراً، وَقُرْ انَنا مَرْفُوعاً، وَدُعآئَنا مَسْمُوعاً، وَاهْدِنا لِلْحُسْنی‏، وَجَنِّبْنَا الْعُسْری‏، وَیَسِّرْنا لِلْیُسْری‏، وَاَعْلِ‏ لَنَا الدَّرَجاتِ، وَضاعِفْ لَنا الْحَسَناتِ، وَاقْبَلْ مِنَّا الصَّوْمَ وَالصَّلاةَ، وَاسْمَعْ مِنَّا الدَّعَواتِ، وَاغْفِرْ لَنَا الْخَطیئاتِ وَتَجاوَزْ عَنَّا السَّیِّئاتِ، وَاجْعَلْنا مِنَ الْعامِلینَ الْفائِزینَ، وَلا تَجْعَلْنا مِنَ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ‏ وَلاَ الضَّآلّینَ، حَتّی‏ یَنْقَضِیَ شَهْرُ رَمَضانَ عَنَّا، وَقَدْ قَبِلْتَ فیهِ صِیامَنا وَقِیامَنا، وَزَکَّیْتَ فیهِ اَعْمالَنا، وَغَفَرْتَ فیهِ ذُنوبَنا، وَاَجْزَلْتَ فیهِ مِنْ‏ کُلِّ خَیْرٍ نَصیبَنا فَاِنَّکَ الْإِلهُ الْمُجیبُ، وَالرَّبُّ الْقَریبُ، وَاَنْتَ بِکُلِ‏ شَیْ‏ءٍ مُحیطٌ.

خدایا! ای که تدبیر امور به دست او است و او بر هر چیز قادر است. ای که‏ می‏داند خیانت چشم ها را و آن چه را سینه‏ها پنهان کنند و دل ها در خویش مستور دارند، و او است‏ دقیقِ آگاه.

خدایا قرار ده ما را از کسانی که نیت کنند و بدنبالش عمل کنند و قرارمان مده از کسانی که بدبخت شده‏ و تنبلی کرد و نه از کسانی که بر غیر کار و کوشش اعتماد کنند. خدایا سالم گردان بدنهامان را از بیماری ها و کمکمان ده بر آنچه واجب کرده‏ای بر ما از عمل تا بگذرد از ما این ماه تو در حالی که‏ آنچه را بر ما واجب فرموده بودی انجام داده باشیم.

خدایا ما را بر روزه این ماه کمک ده‏ و به شب زنده‏داریش موفقمان دار و برای خواندن نماز در این ماه نشاطی بما بده و از قرائت قرآن محروممان مدار و آسان‏ گردان بر ما پرداختن زکات را. خدایا چیره مگردان بر ما خستگی و سستی و نه رنج و نه بیماری‏ و نه هلاکت را.

خدایا روزی ما کن افطار کردن از روزی حلال! خدایا سهل کن بر ما در این ماه آن سهمی را که از روزیت نصیب ما کرده‏ای و آسان گردان آنچه را طبق فرمانت مقرر داشته‏ای و قرارش ده حلال‏ و پاک و پاکیزه از گناهان و خالص از معاصی و جنایات. خدایا بر ما مخوران‏ جز خوراکی پاک که نه پلید باشد و نه حرام و قرار ده روزیت را برای ما حلال که آلوده به چرکی و بیماری ها نباشد.

ای که دانائیش به نهان همانند دانائیش به آشکار است ای که‏ بر بندگانش به احسان تفضل فرمود ای که او بر هر چیز توانا است و به هر چیز دانا و آگاه است. ذکر خود را به‏ما الهام‏ کن و از دشواریت ما را برکنار دار و به دستورات آسانت برسانمان و به کارهای صواب راهنمائیمان کن‏ و به کارهای محکم و درست موفقمان بدار و از بلاها محفوظمان دار و از گناهان و خطاها نگاهمان دار، ای که نیامرزد گناهان بزرگ را جز او و برطرف نکند بدی ها را جز او ای‏ مهربانترین مهربانان و کریمترین کریمان!

درود فرست بر محمد و خاندان‏ پاکش و روزه ما را مقبول درگاهت فرما و به نیکی و پرهیزکاری پیوندش ده و هم‏چنین‏ کوشش ما را مورد تقدیر و شب زنده داریمان را نیک پذیرفته و قرآن ما را (که خوانده‏ایم) بالا رفته و دعاهایمان را مقرون به اجابت فرما و ما را به کار نیک هدایت فرما و از دشواری ها برکنارمان دار و مهیامان بدار برای آسان ها و درجات ما را بالابر و حسنات ما را دو چندان کن و روزه و نماز ما را بپذیر و دعاهای ما را بشنو و خطاهای ما را بیامرز و از گناهان ما درگذر و قرار ده ما را از عمل کنندگان کامیاب و قرارمان مده از غضب شدگان و نه از گمراهان تا بگذرد از ما ماه رمضان و تو روزه و شب زنده‏داریمان را پذیرفته باشی‏ و اعمال ما را پاک و پاکیزه کرده و گناهانمان را آمرزیده باشی و بهره ما را در این‏ ماه از هر خیر و نیکی به حد کامل داده باشی که براستی توئی معبود اجابت کننده و پروردگار نزدیک و تو بر هر چیز احاطه داری.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =