العالم نوشت:

 دستگاه قضایی بحرین امروز ( سه شنبه ) حکم چهار سال زندان را برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نظام بحرین شیخ علی سلمان روحانی 50 ساله و دبیر کل جمعیت الوفاق را از دیماه گذشته بازداشت و به دادستانی کل منتقل کرد.

از آن زمان جلسات محاکمه و صدورحکم علیه شیخ سلمان چندین بار به تعویق افتاده  و رژیم به صورت غیر قانونی به بازداشت وی ادامه داده است.

« تبلیغ برای تغییر نظام حکومتی بحرین با استفاده از تهدید»،« اهانت به نظام بحرین»،« تحریک آشکار به عدم پذیرش قوانین» و « تحریک علیه آل خلیفه » از جمله اتهام های واهی و کینه توزانه رژیم بحرین علیه شیخ سلمان است.

مردم بحرین طی چند ماه گذشته همه روزه درتظاهرات و تجمع های مختلف خواستار آزادی شیخ سلمان شده اند که این اعتراض ها به نوبه خود با سرکوب و دستگیری مخالفان رژیم بحرین مواجه شده است.

اداره آزادی ها و حقوق بشرجمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اعلام کرده است که از ابتدای سال 2015 تا پایان ماه می، 913 شهروند مخالف حکومت آل خلیفه به بهانه های مختلف بازداشت شده اند.

به گفته این نهاد مدنی، در همین مدت نیز 3 هزار و 737 تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز درسراسر بحرین برگزار شد که یکهزار و213 مورد آن با سرکوب و حمله ماموران امنیتی و نظامی آل خلیفه روبه رو شده است.

حکومت آل خلیفه با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =