مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل پایانه های آذربایجان غربی امروز برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل پایانه های ارومیه با حضور اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امروز برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، با حضور معاون حمل و نقل و مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون برنامه ریزی استاندار و جمعی از مدیران استانی و مجموعه حمل و نقل جاده ای استان مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی معرفی شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: این استان یکی از مهمترین مناطق برای خدمت رسانی بویژه در عرصه حمل و نقل جاده ای به شمار می رود و همین امر فعالیت در این عرصه از آذربایجان غربی را در کنار لذت بخش بودن، دشوار نیز کرده است.
اسماعیل غلامی با اشاره سهم 23 درصدی آذربایجان غربی در تردد مسافران در بین مرزهای زمینی کشور اظهار کرد: این استان در زمینه تردد ناوگان از مبادی ورودی و خروجی نیز سهمی 18 درصدی را به خود اختصاص داده است که از جایگاه پراهمیت آذربایجان غربی در بخش حمل و نقل بین المللی حکایت دارد.
وی یادآور شد: آذربایجان غربی دارای 5 مرز رسمی زمینی است که ظرفیتی بسیار مهم برای توسعه تجارت جهانی، گردشگری و تبادلات بین المللی به شمار می رود که ضرورت توجه به ساخت و ساز در این مبادی ورودی و خروجی را دوچندان کرده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 110 میلیارد تومانی سازمان در مرزهای کشور اظهار کرد: در سال جاری نیز برای تک تک مرزهای کشور بویژه آذربایجان غربی برنامه ریزی های نرم افزاری و سخت افزاری انجام شده است و امیدواریم امسال اولویت های مدنظر در این بخش حاصل شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت طرح جامع پایانه مرزی رازی در صورت تامین زمین مناسب از سوی مسئولان استانی آمادگی کامل به لحاظ اعتباری و فنی فراهم است و گشایش درب سوم پایانه مرزی بازرگان نیز در مراحل انجام قرار دارد.
این مقام مسئول از عقدقرارداد با پلیس راه های کشور برای تهیه و نصب پاسگاه های پیش ساخته زیبا در 50 نقطه از محورهای ارتباطی کشور خبر داد و یادآور شد: براساس نیاز آذربایجان غربی نسبت به نصب این پاسگاه های پیش ساخته در استان نیز اقدام خواهد شد.
غلامی نوسازی ناوگان فرسوده را از مهمترین اولویت های کاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد و گفت: کامیون های بالای 3 سال با ظرفیت خالص افزون بر 10 تن با شرایط مناسب اسقاط و نوسازی می شوند و در خصوص ناوگان مسافربری نیز طرح هایی با شرایط ویژه عملیاتی شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از خدمات مدیرکل پیشین حمل و نقل و پایانه های آذربایجانغربی قدردانی کرده و افزود: امروز شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این بخش از نظر نرم افزاری، سخت افزاری و همچنین برقراری تعاملات سازنده با دستگاه های ذی مدخل در ارتباط با حمل و نقل جاده ای هستیم که مدیون خدمات آقای مهندس رحمانی است.

غلامی همچنین از ایجاد 50 پاسگاه پیش ساخته در مکان هایی که با هماهنگی پلیس لازم شده خبر داد.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های مدیرکل پیشین حمل و نقل و پایانه های استان یادآور شد: بخش حمل و نقل جاده ای در آذربایجان غربی اهمیت بسزایی دارد به نحویکه تمامی فعالیت ها را متاثر از خود ساخته است.
محمدصادق کهوریان یادآور شد: با توجه به این ویژگی ها باید زمینه لازم توسعه این بخش که لازمه پیشرفت و شکوفایی استان در تمامی عرصه ها است، فراهم شود و در این خصوص برای همکاری همه جانبه با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اعلام آمادگی می کنیم.
وی اظهار کرد: مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی باید با ادامه برنامه های مطروحه برای سال جاری و سنجش فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت ایده آل بویژه در پایانه های مرزی خیز بلندی را برای رشد بردارد.
در ادامه این مراسم فرمانده پلیس راه های آذربایجان غربی، نماینده تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای و نماینده کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با ایراد سخنرانی از خدمات مدیرکل پیشین این اداره کل قدردانی کردند.
در این مراسم از تلاش های آقای مهندس مجتبی رحمانی قدردانی و آقای مهندس عبدالحسین علی اکبری بعنوان مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های استان منصوب شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =