امام جمعه مشهد گفت: برای برخی از افراد انقلابی جایگاه دین وسیاست تبیین نشده است و همین امر باعث بهره برداری سیاسی از دین از سوی افرادی شده است که خود را اصولگرا معرفی می کنند.

به گزارش  مهر، ‌ آیت الله علم الهدی ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: شهدای حزب موتلفه اسلامی فصلی نو در مبارزات امام خمینی(ره) ایجاد كردند كه امروز اعضای این حزب باید احیاگر راه این شهدا باشند.

وی انقلاب اسلامی امروز را نیازمند یك بازخوانی اساسی دانست و افزود: برخی اصولگرایان در شرایط فعلی در مسیر غیر از آرمان های انقلاب حركت می كنند چرا كه جایگاه سیاست و دین برای آن ها به درستی بیان نشده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امروز دو نوع نگرش سیاسی بر كشور ما حاكم است یكی دین را اصل می داند و سیاست را بر اساس آن اجرا می كند و دیگر دین را ابزاری در خدمت سیاست معرفی می كند.

وی با بیان این كه بسیاری از افرادی كه به نام اصولگرایی فعالیت می كنند از افكار رهبری تبعیت نمی كنند گفت: آن ها همان افرادی هستند كه سیاست را اصل قرار داده اند و از دین استفاده كاربردی در جهت اهداف سیاسی خود می كنند.

وی با اشاره به این كه افرادی در كنار امام خمینی(ره) با نام دین داری به دفاع از انقلاب برخاستند گفت: اما بعدها مشخص شد كه آن افراد درصدد استفاده از دین در جهت اهداف سیاسی خود بودند.

مردم نیازمند آشنایی با اهداف انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه مشهد تصریح كرد: همه مردم نیازمند آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی و نحوه مبارزات امام با رژیم گذشته و امریكا هستند.

وی با بیان این كه برخی در حال تخریب ماهیت اصلی انقلاب هستند گفت: عده ای با گذشت بیش از ۵۰ سال از انقلاب مدعی شده اند حركت ما یك حركت ضدآمریكایی نبوده و همین امر لزوم بازبینی دقیق در همه حوزه های انقلاب را نشان می دهد.

آیت الله علم الهدی به ترور حسنعلی منصور به دست اعضای حزب موتلفه اسلامی اشاره كرد و گفت: باید امروز برای نسل جوان تبیین كنیم كه افرادی كه این ترور را صورت دادند چه اهدافی داشتند.

مردم ایران همچنان از آمریكا بیزارند

وی با تأكید بر اینكه اصل استكبارستیزی ما از ۵۰ سال پیش شروع شده است تصریح كرد: ادامه یافتن این اصل نشان می دهد كه مردم جمهوری اسلامی ایران همچنان از آمریكا بیزار هستند.

آیت الله علم الهدی اذعان كرد: امام ابتدا مبارزات خود را به شكل امربه معروف و نهی از منكر آغاز كرد اما پس از ترور منصور همه شاهد تغییر روش امام در مبارزه و بیان علنی شاه ستیزی و استكبارستیزی بودند.

وی به صحبت های صادق زیباكلام در همایش روحانی تنها نمی ماند كه روز گذشته در مشهد برگزار شد اشاره كرد و گفت: برخی جریان های داخلی امروز به دنبال براندازی اصل استكبارستیزی هستند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: افرادی كه معتقدند آزادی زندانیان سیاسی از خواسته های مردم در زمان انقلاب بوده است پست ترین حرف ممكن را بر زبان آورده اند.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =