دوره آموزشی  روسای ادارات تعاون روستایی شهرستانهای  کشور در استان البرز تشکیل گردید

دوره آموزشی ویژه روسای ادارات تعاون روستایی شهرستانهای 10 استان کشور با موضوع برنامه ریزی و سیاستگذاری توسعه اقتصادی با حضور مدیران و معاونتهای هر حوزه از سازمان مرکزی و به میزبانی استان البرز در مرکز آموزش استان برگزار گردید .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  روابط عمومی تعاون روستایی استان البرز ، در ابتدای مراسم  شمس در خصوص موضوع دوره نکاتی و مباحثی را یادآور شدند. 

مدیر تعاون روستایی استان ضمن تشکر از رجبی مدیر کل دفتر توسعه و آموزش تعاون سازمان مرکزی از برگزاری این دوره آموزشی افزود: روسای ادارات شهرستانها نوک پیکان اجرای سیاستهای ستاد هر استان هستند. همین روسای شهرستانها هستند که خریدهای کلزا،جو، طرح ضیافت را انجام می دهند و کمترین بهره را از دوره های آموزشی می برند. 

سپس  رجبی مدیر کل دفتر توسعه وآموزش تعاون ضمن تشریح اهداف دوره آموزشی ومباحث مربوط به این دوره خاطر نشان کرد : دوره های آموزشی ملی برای تمامی واحدهای استانی و شهرستانی در نظر گرفته شده است که با برنامه ریزی آموزش سازمان مرکزی تا آخر سال جاری این دوره ها هم به صورت مجازی و هم ملی برگزار خواهد شد .
وی تاکید کرد روسای شهرستانها در این دوره سه روزه با حضور فعال خود به مباحث مطرح شده توجه کنند تا بتوانند در آینده مسائل و مشکلات شهرستان خود را برطرف نمایند.
در این دوره سه روزه مباحث و مواردی در خصوص برنامه ها و فعالیتها و اقدامات حوزه های معاونت بازرگانی وبرنامه ریزی ، تشکل های کشاورزی ، حقوقی ، بازرسی و رسیدگی به شکایات ، فنی و اجرایی ، حسابرسی ، نظامهای بهره برداری ، روابط عمومی ، حراست ، اداری و مالی به فراگیران ارائه گردید .
در اختتامیه این دوره سه روزه که با حضور مهندس صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی و مهندس قلفی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی برگزار گردید مهندس صفایی افزود : ما باید مستقیما با ادارات شهرستانها نشست مشترک داشته باشیم و از نزدیک با بیان دیدگاهها وسیاستهای آنها آشنا شویم تا توانیم مسائل و مشکلات آنها را برطرف نمائیم.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دراین کارگاه ماموریتهایی که سازمان مرکزی دارد و باید از سوی روسای ادارات انجام شود آموزش داده می شود و این موضوع یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کارگاه سه روزه بوده.
وی افزود : ماموریت رسمی سازمان این است وظایف تعاونی های روستایی را تشریح نماید . این تعاونی ها کارتجارت کشاورزان را عمدتا انجام میدهند . یعنی از چند نهاده ، کود ، بذر و سم تهیه می کنند و بعدها به اعضایشان سرویس میدهند .
صفایی در ادامه به 3 نکته مهم اشاره نمود : اولی اینکه تعاونیها یک امتیاز دارند که آن هم شبکه است . شبکه یعنی هم کارکرد شهرستانی و هم نقش استانی و هم نقش ملی را بازی می کند که این شبکه جزو امتیازات ما هستند . دومین نکته اینکه دارای نظم مالی هستند و با یک نرم افزار یکپارچه سیترا و شاترا در تعاونی ها اداره می شوند و سومین نکته اینکه دارایی هاییشان را به راحتی نمیتوانند بفروشند و بین خودشان تقسیم کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ماموریت ذاتی تعاونی روستایی بازرگانی است . در تعاونی های روستایی باید خرید نهاده ها و محصولات کشاورزی را محکم تر کنیم .توزیع کودشیمیایی مال شبکه است و به شبکه تعلق دارد. اصل کار تعاونیهای روستایی بازرگانی در دو حوزه نهاده ها و محصولات کشاورزی است.
صفایی در ادامه افزود : کاری که تعاونی تولید انجام میدهد یکپارچه سازی اراضی است که این قانون یکپارچه سازی اراضی در حوزه عمل تعاونی های تولید انجام می گیرد وتعاونی های تولید به رسمیت شناخته میشوند و ما موظف هستیم تا به یکپارچه سازی اراضی در حوزه عمل یک تعاونی تولید زمین های کشاورزی را کنار هم قرار دهیم در جهت یکپارچه شدن میباشد و تعاونی های تولید اولین متقاضی صف دریافت اعتبارات و تجهیز و نوسازی اراضی هستند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستای ایران اعلام کرد : ما در تعاونیهای تخصصی وظیفه داریم زنجیره ارزش را گسترش دهیم و تحت مدیریت خود قراردهیم . اگر تعاونی های تخصصی کشاورزی زنجیره تامین را به مفهوم اینکه حلقه های پشتیبانی مورد نیاز اعضاء هستند را در داخل تعاونی شکل ندهند نمی توانند کاری را که می خواهند انجام دهند.
در پایان دوره پرسش و پاسخ فی ما بین روسای شهرستانها و مدیرعامل سازمان مرکزی برگزار گردید .

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =