استاندارالبرز با بیان اینکه در حال حاضر برخی دفاتر مخابراتی روستا ها بلااستفاده مانده است ، گفت: واگذاری دفاتر مخابراتی به دفاتر پیشخوان دولت رونق آنها کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- البرز: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سید حمید طهایی در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری، نماینده ولی فقیه در استان البرز، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: استان تازه تاسیس البرز از لحاظ زیرساختی و تخصیص اعتبارات در محرومیت به سر می برد.
وی افزود: رفع این محرومیت ها توجه بیش از بیش دولت را می طلبد لذا از دولتمردان انتظار داریم البرز را برای گام برداشتن در مسیر توسعه یاری دهند.
این مقام مسئول در ادامه از جایگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام سخن به میان آورد و گفت: این منطقه می تواند به قلب توسعه استان تبدیل شود چرا که هم به استان تهران نزدیک است و هم با برخورداری از فرودگاه می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم آورد.

طهایی افزود: متاسفانه عدم تخصیص سوبسیت سوخت به هواپیماهای باربری روند فعالیت برای توسعه بیش از پیش این فرودگاه را با مشکلاتی مواجه ساخته است که امیدواریم با عنایت ویژه دولت مشکل سوخت هواپیماهای باربری فرودگاه پیام به زودی مرتفع شود.

وی  فرودگاه پیام را سرمایه عظیمی برای نظام خواند و گفت: به دلیلگرانی سوخت دراین ظرفیت مهم اقتصادی استان البرز رونق ازبین رفته است .

نماینده عالی دولت در استان البرز تاکید کرد: رونق فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و نتایج حاصل از توسعه آن به نفع کشور و استان البرز خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق اهداف دولت الکترونیک در استان البرز اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات اهداف دولت الکترونیک در استان البرز به خوبی عملیاتی نشده است لذا از دولت انتظار داریم که با تخصیص اعتبارات این مهم را تسریع بخشد.
این مقام مسئول در ادامه از ضرورت واگذاری دفاتر مخابراتی روستاها به دفاتر پیشخوان دولت سخن به میان آورد و بیان کرد: در حال حاضر برخی دفاتر مخابراتی روستا ها بلااستفاده مانده است که واگذاری آن ها به دفاتر پیشخوان دولت می تواند به رونق آنان کمک کند.

طهایی در پایان به ایجاد سیستم مخابراتی برای اطلاع رسانی به مسافران اشاره کرد و گفت: 18 درصد بار ترافیکی کشور از محورهای مواصلاتی البرز عبور می کند که ایجاد این سیستم می تواند گامی موثر در جهت اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی به مسافران باشد.

دراین نشست برخی از معاونان وزیرارتباطات فناوری اطلاعات نیز به ارایه گزارش عملکرد دردوران فعالیت دولت "تدبیرو امید " پرداختند که از جمله آنان علی اصغرعینی پور  معاون فنی و مهندسی ایرانسل بود.
وی  درخصوص نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در شهرهایکرج ،کمالشهر ، استان البرز خبرداد .
عینی پورافزود: راه اندازی شبکه نسل چهارم در اشتهارد ، فردیس ،مشکین دشت ،محمد شهر ،نظراباد و شهرجدید هشتگرد نیز دراینده ای نزدیک صورت می گیرد .
معاون وزیر ارتباطات وفناوری ارتباطات ، رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از توسعه شبکه فیبرنوری در کشور به میزان شش هزار کیلومتر خبرداد .

محمودخسروی خاطرنشان کرد: فیبرنوری بین کرج – قزوین مربوط به 20 سال پیش بوده که بازسازی شده است .

وی کرج را گذرگاه اصلی ارتباطات زیرساختی خواند و گفت: 110 کیلومتر به شبکه فیر نوری البرزاضافه می شود که مرکز این استان (کرج ) تا دوسال آینده به اندازه کل کشور ظرفیت انتقال خواهد داشت .
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =