توافق ایران و فرانسه در شهرسازی/ سه گروه فرانسوی به ایران می آیند

وزیر راه و شهرسازی ایران به دعوت وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه، در وزارت مسکن این کشور حضور یافت و در حوزه‌های مسکن، ساختمان‌سازی و شهرسازی با همتای خود گفتگو و تبادل نظر کرد.

عباس آخوندی یکشنبه هفته جاری، ۲۴ خرداد به دعوت مسئولان کشور فرانسه به منظور شرکت در نمایشگاه صنعت هوانوردی پاریس و نشست‌های تخصصی در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی به این کشور سفر کرد.

وی در این سفر سه روزه علاوه بر ملاقات‌های متعدد در حوزه حمل و‌نقل در زمینه مسکن و شهرسازی نیز با شرکت‌های ساختمانی بین‌المللی برای انتقال تجربیات آنها به ایران ملاقات‌هایی داشت.

در همین راستا، وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه ۲۷ خرداد به دعوت سیلویا پینل، وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه در محل این وزارتخانه حضور یافت و با همتای خود در خصوص موضوعات مختلف بخش مسکن و شهرسازی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

آخوندی در این نشست با اشاره به این موضوع که اساسا در ایران شهرسازی و تقسیمات شهری از کشور فرانسه الگوبرداری شده است، گفت: زمینه سفر کارگروه‌های فرانسوی به ایران فراهم است و با دعوت از این کارگروه‌ها امیدوارم تا ۲ ماه آینده جلسات کارشناسی و تبادل نظر بین طرفین به شکل مطلوبی انجام شود.

وی افزود: در ایران برنامه جامعی در زمینه مسکن، تمرکززدایی و ایجاد تعادل بین مناطق مختلف، ساخت انبوه مسکن، توسعه شهری و حمل و نقل عمومی تهیه کرده ایم و از تبادل تجربیات و همکاری با کشورهای مختلف در این زمینه استقبال می کنیم.

آخوندی همچنین با اشاره به همکاری های دو کشور در گذشته در زمینه های مختلف و تجربیات فرانسه در حوزه تامین مسکن انبوه و تمرکز زدایی اداری و ایجاد توازن در ساختارهای شهری و حومه آن از برقراری و گسترش همکاری های بین دو کشور استقبال کرد.

سیلویا پینل وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاریس، توضیحاتی را درباره حوزه های فعالیت و برنامه های دولت فرانسه در حوزه مسکن شامل مسکن اجتماعی، صندوق های پس انداز مسکن و بازآفرینی شهری و چگونگی ساماندهی به ساختار شهری و تعادل بخشی منطقه ای کشورش ارائه داد و آمادگی دولت فرانسه را برای همکاری با ایران در حیطه مسئولیت وزارتخانه اش مورد تاکید قرار داد.

طی مذاکرات صورت گرفته در این نشست، وزیر مسکن و برابری زمین و امور شهرستان‌های فرانسه آمادگی کشورش را برای انتقال تجربیات شهرسازی به ایران اعلام کرد و مقرر شد در این زمینه سه گروه عملیاتی به ایران سفر کنند تا تجربیات دو کشور در حوزه ساختمان، مسکن و شهرسازی بین کارشناسان دو کشور تبادل نظر شود.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 0
    تهران رو باید بکوبن و دوباره بسازن...
  • غفور A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 0
    بسیار عالی هست ساختمان سازی در ایران بسیار غیر علمی و بی کیفیت هست امیدوارم با استفاده از تکنولوژی وانتقال تجربیات کیفیت ساختو ساز بهتر و هزینه تولید کاهش یابد.
  • علی A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    جالبه تنها کشوری که در مذاکرات هسه ای بیشترین سنگ اندازی رو میکنه و کاسه داغتر ازاش شده فرانسه است وما بین انها بیشترین امتیازهای اقتصادی رو به فرانسه میدیم
  • فخرالدین A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 1
    من موندم فرانسه که تو مذاکرات هی مانع رسیدن به توافقات میشه دولت با چه رویی میره باهاشون قرارداد همکاری می بنده
  • بی نام EU ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    بگید شاید فرانسویها مترو پرند را بسازند