باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

در پی افزایش شاخص اکثر نمادها در گروه‌های مختلف از جمله بانکی‌ها و خودرویی‌ها معاملات مثبتی داشتند و اکثرا صف خرید داشتند.

بازار سهام در ادامه روند نوسانی خود در محدوده اندک، در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش 248 واحدی شاخص کل همراه بود و به 62 واحد رسید. بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را نماد وبملت با 74.48 واحد و نماد رمپنا با 69 واحد بر جای گذاشتند و شاخص فرابورس نیز با 6.4 واحد افزایش به 697 واحد رسید که پترول با 0 واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر ایفکس بر جای گذاشت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات نسبتا مثبتی صورت گرفت و شاهد بازگشایی نماد خموتور بودیم؛ خموتور پس از برگزاری مجمع و تصویب سود نقدی 15 تومانی بابت هر سهم سال مالی 93، در قیمت 269 تومان به تابلوی معاملات بازگشت. معاملات خپارس نیز پرحجم بود همچنین در قطعه سازها نیز خکاوه همچنان بیشترین حجم معاملات را در بین قطعه سازها داشت.
بر این اساس، پالایشی‌ها متعادل و رو به منفی معامله شدند، شرکت پالایشگاه تهران سود هر سهم خود را بعد از اعمال افزایش سرمایه 117 درصدی و رسیدن سرمایه شرکت به 800 میلیارد تومان پیش بینی کرد. سود هر سهم شرکت که با سرمایه قبلی (398 میلیارد تومانی) 626 ریال بود با سرمایه جدید 288 ریال پیش بینی شده است و اعلام شد که ازاین رقم 57 ریال برای تقسیم سود در مجمع مربوطه پیشنهاد شده است.

در گروه قند و شکر شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 31 تیر ماه 95 شرکت را مبلغ 504 ریال پیش بینی کرده است که نسبت به سال مالی مشابه قبل با کاهش همراه بوده است. همچنین در گروه شیمیایی شرکت پاکسان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به بررسی روند مقداری فروش از ابتدای سال مالی جاری و بازنگری مفروضات محاسباتی بودجه عملیاتی سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 94  برآورد eps سال مالی مذکور با کاهش حدود 20 درصدی همراه خواهد بود که از خبرهای مهم این گروه‌ها است.
در گروه فلزات اساسی نیز شاهد بازگشت نماد فولای به تابلوی معاملات بودیم، همچنین در گروه بانکی شاهد معاملات مثبت در اکثر نمادها بودیم و نمادهای وب صادر، و تجارت با صف خرید بسته شدند. بانک ملت نیز در این گروه بیشترین تاثیر مثبت را در اواخر هفته بر شاخص گذاشت.

گفتنی است نکته قابل توجه رشد نزدیک به 1000 واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته بود که مجددا شاخص را به کانال 63 هزار واحدی بازگرداند. در پی افزایش شاخص اکثر نمادها در گروه‌های مختلف از جمله بانکی‌ها و خودرویی‌ها معاملات مثبتی داشتند و اکثرا صف خرید داشتند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =