بشرویه رتبه اول کشت مستقیم پنبه در کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بشرویه رتبه اول کشت مستقیم پنبه در کشور را دارد گفت: در حال حاضر سطح کشت مستقیم پنبه در بشرویه هزار و ۱۰۰ هکتار است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پورمطلق ظهر سه شنبه در مراسم واگذاری انحصار تولید و تکثیر بذر پنبه رقم خرداد در کشور به شرکت تعاونی تولید بهدشت شهرستان بشرویه اظهارکرد: مصمم بودن جامعه بهره برداران محصولات کشاورزی در شهرستان بشرویه سبب شده تا امروز بشرویه به عنوان قطب کشاورزی استان مطرح باشد.

وی افزود: امسال از شش هزار و ۲۰۰ تن جو در استان پنج هزار و ۴۰۰ تن مربوط به شهرستان بشرویه است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه بخش کشاورزی داشته‌ایم، اظهارداشت: باتوجه به اینکه در سال گذشته وضعیت دولت در بحث اعتبارات بسیار پرفراز و نشیب بود اما به دلیل نگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی توانستیم به خوبی در این زمینه فعالیت نماییم و اعتبارات ملی ما ۱۱ برابر رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح اراضی کشاورزی در سال ۹۳، یک هزار و ۸۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.

وی گفت: استان خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب کشور رتبه اول را دارد و در توزیع مواد غذایی و نهاده‌های کشاورزی نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

ولی پور مطلق اظهار داشت: ما بدنبال این هستیم تا بستر مناسب را برای بهره برداران کشاورزی بوجود آوریم و دغدغه‌های کشاورزی تنها در بحث فنی باشد و آن‌ها برای فروش محصولات دچار مشکلات نشوند و این مشکلات را با خرید تضمینی برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح عملیاتی کشت مستقیم پنبه است که هزار و ۱۰۰ هکتار کشت مستقیم پنبه در بشرویه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید کننده برتر پنبه استان در شهرستان بشرویه است، گفت: میانگین تولید پنبه این کشاورز نمونه در هکتار ۱۰ تن است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط عملکرد هر کشاورز در بحث پنبه ۲.۴ تن در هکتار است.

ولی پور مطلق ادامه داد: کشاورز بشرویه ای با این افزایش عملکرد کاهش هزینه‌ها را در زمینه‌های کاهش نهاده‌های کشاورزی و نیروی انسانی و همچنین کاهش مصرف آب داشته و درآمد ناخالص او هم بسیار افزایش یافته است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =