سفیر کشورمان در مسکو با نماینده ویژه روسیه در امور سازمان شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، همکاری های منطقه ای ایران و سازمان شانگهای در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو در دیدار روز گذشته مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو با بختیار حکیم اف نماینده ویژه روسیه در امور سازمان شانگهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده ویژه روسیه در امور سازمان شانگهای با اشاره به موقعیت و ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل فرایند پیوستن ایران و دیگر کشورهای مهم منطقه ای به سازمان همکاری شانگهای، این سازمان بتواند نقش موثرتری در معادلات منطقه ای و جهانی بازی کند.وی همچنین ابراز امیداری کرد که با توجه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و شانگهای ایشان در این نشست ها حضور بعمل آورند.

مهدی سنایی نیز در این دیدار گردهمایی سران کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفای روسیه طی روزهای 18 و 19 تیرماه را رویدادی مهم و تاثیرگذار برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حضور فعال کشورها در این رویداد، نتایج خوبی حاصل گردد.  
وی با اشاره به مشارکت فعال ایران در تمامی نشست های سازمان همکاری شانگهای، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان را باعث تقویت آن و  امکان هرچه فعال تر شدن این سازمان در سطوح منطقه ای و جهانی دانست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =