به گزارش خبرگزاری خبرانلاین معاون تولید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی در صنایع استان سمنان خبر داد.

فرامرز محبوبی با بیان اینکه در سالهای اخیر بدلیل افزایش نرخ ارز ، مشکلات ناشی از مبادلات بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه و رکود بازار نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است گفت ، این موضوع باعث کاهش تولید و در نتیجه افزایش هزینه های ثابت به ازای واحد تولیدی می شود که نهایتاً قیمت تمام شده محصول افزایش یافته و در بازار رقابت با کالای خارجی آسیب پذیر می شود .


معاون امور تولید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود ضروریست منابع مالی واحدهای تولیدی متناسب با نسبت میزان تولید واقعی به ظرفیت پروانه بهره برداری واحد تأمین شود.


محبوبی با اشاره به حاشیه سود بخش صنعت اظهار کرد لازم است نرخ سود تسهیلات بانکی برای این بخش با اعمال یارانه از محل درآمد های حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها ، سهم بخش صنعت و معدن ، کاهش یابد. وی در ادامه با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان سمنان تحت تأثیر این شرایط بوده اند اضافه کرد برای حفظ اشتغال حدود 19هزار نفر از شاغلین بخش صنعت استان در حدود 200واحد تولیدی مهم استان ، حداقل14هزار میلیارد ریال منابع مالی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای اشاره شده نیاز است.


معاون امور تولید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت پیشنهاد می شود این نقدینگی از محل منابع داخلی بانکهای عامل با اعمال یارانه سود بانکی با نظارت دقیق و کارآمد و همچنین از سایر بازار های مالی بویژه بورس و با فراهم نمودن پذیرش شرکت های استان در بازار بورس تأمین گردد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =