نماینده مردم اصفهان گفت: نمایندگان مجلس ضمن اعتماد به تیم مذاکره کننده، نسبت به توطئه‌های طرف غربی هوشیار هستند و برای کمک به دولت در جهت مقابله با توطئه‌‌های طرف مقابل طرح حفظ حقوق هسته‌‌ای را تنظیم کردند.

حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای، گفت: این طرح برای کمک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای تنظیم شده و نمایندگان نیز با هدف حمایت از مذاکره کنندگان به کلیات آن رای مثبت دادند.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد خطوط قرمز در مذاکرات مطرح شود، تاکید کرد: لغو تمام تحریم‌ها به طور همزمان جزء مطالبات جدی ماست لذا نمایندگان مجلس با این طرح به دنبال لغو همه تحریم‌ها هستند و راه را برای فریب‌کاری‌های دشمن می‌بندند.
نماینده مردم اصفهان همچنین گفت: نمایندگان مجلس ضمن اعتماد به تیم مذاکره کننده، نسبت به توطئه‌های طرف غربی هوشیار هستند و برای کمک به دولت در جهت مقابله با توطئه‌‌های طرف مقابل این طرح را به صحن علنی فرستادند؛ بازدید از مراکز نظامی که به گفته مقامات دولتی ممنوع است نیز در این طرح گنجانده شده است تا به لحاظ قانونی نیز طرف غربی ادعای بازدید از مراکز نظامی ایران را طرح نکند.
سالک افزود: طرح مجلس برای قانونی کردن خطوط قرمز مذاکرات است تا دست تیم مذاکره کننده نیز در مذاکرات برای دفاع از حقوق هسته‌ای باز باشد؛ اینکه طرف غربی به دنبال امتیازگیری بالا و لغو بخش اندکی از تحریم‌هاست به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای تصویب جزیئات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای مصمم هستند، گفت: جزئیات این طرح نیز در جلسه فردای مجلس بررسی و با رای نمایندگان تصویب خواهد شد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =