عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون‌های اصولگرای مجلس به‌دنبال استیضاح فانی نیستند، پیش‌بینی کرد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش به نتیجه نرسد.

به گزارش تسنیم، محمد دهقان عضو هئیت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص استیضاح علی‌اصغر فانی تأکید کرد: گرچه تقاضای استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش در رسیدگی به وضعیت فرهنگیان، نیتی خیرخواهانه است، اما دولت باید اعتبارات داشته باشد تا بتواند به این وزارتخانه کمک کند که متأسفانه در حال حاضر از نظر اعتبارات در مضیقه است.
وی ادامه داد: دولت اعلام کرده در حد توان به آموزش و پرورش کمک کرده است. بنابراین استیضاح فانی نتیجه‌ای برای آموزش و پرورش و فرهنگیان نخواهد داشت زیرا هر فرد دیگری به‌جای فانی بر مسند این وزارتخانه بنشیند، با همین دولت و همین وضعیت مالی روبه‌روست.
عضو هیئت رئیسه مجلس بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به اینکه گزینه بعدی دولت برای وزارت آموزش و پرورش مشخص نیست، ممکن است وزیر پیشنهادی بعدی هم از تجربه کمتری برخوردار باشد و هم از نظر سیاسی، تندتر باشد. این دو دلیل موجب تردید برخی نمایندگان در لزوم استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است.
دهقان افزود: به نظر می‌رسد استیضاح فانی نه تنها مشکل معیشتی فرهنگیان را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تند شدن فضای دوقطبی دولت و مجلس می‌شود؛ بنابراین فایده‌ای در این استیضاح دیده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استیضاح فانی در عمل نیز به نتیجه نمی‌رسد، گفت: تجربه نمایندگی بنده این است که استیضاحی به نتیجه می‌رسد که فراکسیون‌های مجلس دنبال آن باشند، در حالی که تا امروز فراکسیون اصولگرایان جلسه‌ای در این مورد نداشته و آقای حدادعادل به‌عنوان ریاست فراکسیون مخالفت خود را با این استیضاح اعلام کرده است. بنابراین فراکسیون اصولگرایان به‌سمت استیضاح حرکت نکرده و نخواهد کرد.
این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان سخنان خود اضافه کرد: فراکسیون رهروان هم تا امروز انگیزه‌ای برای استیضاح از خود نشان نداده است. بنابراین استیضاحی که فراکسیون‌های سیاسی مجلس به‌دنبال آن نباشند، به نتیجه نمی‌رسد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =