استاندار قزوین : احزاب،دنبال مسائل اساسی و کلیدی استان باشند

استاندار قزوین گفت: اختلاف سلیقه بین احزاب موجب رشد است و احزاب باید دنبال ارایه راهکار برای حل مسائل اساسی و کلیدی استان باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،"مرتضی روزبه" در دومین نشست هم‌اندیشی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی استان در سال جاری که یکشنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر زندگی و حرکت‌های ما بر مبنای اعتقادات باشد قطع‌ یقین ماندگار می‌شود.

وی افزود: از نخستین روزی که جلسه هم‌اندیشی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در استان آغاز شد تاکنون 13 جلسه برگزار کردیم که 11 جلسه آن در سال 93 و دو جلسه نیز در سال جاری برگزار شده است.
استاندار قزوین با اشاره به طرح مسئله اقتصاد مقاومتی در جلسات هم‌اندیشی احزاب استان اضافه کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی بحث مهمی برای کشور و استان قزوین به شمار می‌رود و جای خرسندی دارد که در جلسات هم‌اندیشی احزاب استان به مسائل اساسی استان پرداخته می‌شود.
روزبه ادامه داد: در چارچوب نظام دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد اما در پرتو آن باید به مسائل اساسی بپردازیم و مباحث مختلف را شخصی نکنیم.
وی عنوان کرد: احزاب باید دیدگاه‌های خود را در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرده و راهکارهایی که به ذهنشان خطور می‌کند را پیشنهاد دهند تا بتوانیم با هم‌فکری یکدیگر در راستای توسعه استان گام برداریم.
استاندار قزوین تصریح کرد: باید رویکرد منطقه‌ای نیز نسبت به مسئله اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که برای این مهم در گام نخست باید مفهوم و راهکارهای مقاوم‌سازی اقتصاد را احصا کنیم.
روزبه گفت: اقتصاد کشور اگر مشکلی داشته باشد قطع‌یقین این مشکل برای همه ماست بنابراین باید دغدغه‌های خود را در این جمع بیان کنیم.
وی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد که نباید از آن‌ها غفلت کنیم بنابراین باید موضوعات مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهیم و احزاب نیز می‌توانند با ورود به این موضوعات، دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.
استاندار قزوین افزود: هم‌اندیشی احزاب با یکدیگر موجب می‌شود راهکارهای مختلف ارائه شود و این اقدام ما را به بلوغ فکری می‌رساند که می‌تواند منجر به توسعه و آبادانی استان شود.
روزبه اضافه کرد: بحث‌های موسمی انتخاباتی مانند رعد و برق می‌آیند و می‌روند اما توسعه و آبادانی استان موضوعی است که فعالیت برای آن باید استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: باید سعی کنیم در استان قزوین در این حوزه پیشتاز شده و مسائل اساسی استان را در دستور کار قرار دهیم تا این موضوعات به مطالبه عمومی احزاب و گروه‌های سیاسی استان تبدیل شود.
استاندار قزوین عنوان کرد: اختلاف سلیقه بین احزاب موجب رشد است و احزاب باید دنبال مسائل اساسی و کلیدی استان باشند.
روزبه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به زبان ساده یعنی اینکه یک بنا را روی گسل زلزله به گونه‌ای بنا کنیم که زلزله آسیبی به آن نزند و این همان اقدامی است که کشور ژاپن انجام می‌دهد.
وی گفت: مدتی است در جلسات احزاب و گروه‌های سیاسی استان مسائل اساسی مطرح می‌شود که باید این موضوع را به فال نیک بگیریم، چراکه هم‌اندیشی در مورد دغدغه‌های مشترک موضوع حائز اهمیت بوده و در رفع مشکلات استان اثرگذار است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آغازکننده بحث اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری بود و این موضوع را در نشستی با نخبگان اقتصادی تبیین کرد.
روزبه اظهار کرد: استان قزوین نیز در مدتی که بحث اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده اقدامات خوبی انجام داده و موفقیت مطلوبی کسب کرده است.
وی افزود: با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان حاصل شده است باید گام‌های بعدی را محکم‌تر برداشته و امکانات لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت کامل را فراهم کنیم.
استاندار قزوین با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: استان قزوین جزء استان‌های تولیدکننده انگور و کشمش در کشور به شمار می‌رود اما هنوز کشمش سال گذشته روی دست کشاورزان مانده است در حالی که تا چند ماه دیگر کشمش تازه تولید می‌شود.
روزبه ادامه داد: مرکز تحقیقات انگور کشور در تاکستان قرار دارد اما حتی یک کارخانه فرآوری انگور و کشمش در تاکستان نداریم و این نشان می‌دهد که رویکرد ما رویکرد اقتصاد مقاومتی در این حوزه نیست.
وی یادآور شد: مباحث و چالش‌های استانی را باید در نشست‌های مختلف از جمله نشست هم‌اندیشی احزاب استان دنبال کنیم و با تبدیل این موضوعات به مطالبه عمومی در راستای رفع مشکلات و توسعه استان گام برداریم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =