استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از روش‌های نوین تجارت بازرگانی با سیستم‌های آتی و ارتباطات لحظه‌ای باید در رأس کار اصناف قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فارس کرمانشاه، ابراهیم رضایی‌بابادی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار اصناف کرمانشاه، اظهار کرد: اصناف و بازاریان پایه اساسی انقلاب و پیروزی آن بودند.

وی اصناف و بازاریان را در طول تاریخ ایران یکی از اثرگذارترین اقشار در راستای تولید، خدمت و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: نقش اصناف در رونق اقتصادی بی‌بدیل است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تولید و توزیع محصولات از جمله اقدامات مهمی است که توسط اصناف صورت می‌گیرد و پشتیبانی بازاریان است که می‌تواند رونق اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد.

به گفته رضایی‌بابادی، مشکل ما در حال حاضر در تولید و رونق اقتصادی نیست، بلکه بازار فروش محصولات است که اصناف در این بخش سهم به سزایی خواهند داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: محور اصلی اتاق اصناف و بازرگانی استان کرمانشاه همواره تجارت در کشورهای غربی بوده و امروز نیز باید این موضوع هر چه بهتر و کارسازتر احیاء شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به احداث راه‌آهن ملایر-کرمانشاه-مرز خسروی توسط دولت، گفت: این طرح با هدف تجارت در منطقه غرب کشور بوده و در حوزه اقتصادی به آن پرداخته شده است.

وی بیان داشت: مطالعات انجام شده در برنامه ششم توسعه در ابتدا پرداختن به موضوع تجارت و بازرگانی و پس از آن گردشگری، صنعت و کشاورزی بوده و باید توجه داشت که اصل تجارت برخاسته از اصناف است.

رضایی‌بابادی با تاکید بر اینکه استفاده از روش‌های نوین تجارت بازرگانی با سیستم‌های آتی و ارتباطات لحظه‌ای در رأس کار اصناف قرار بگیرد، افزود: در حال حاضر کرمانشاه به‌عنوان پایلوت استان مجازی در کشور انتخاب شده و برنامه‌های اجرایی آن نیز مکتوب است.

به گفته این مسئول، اصناف و بازاریان و افرادی که حرف اول را در توزیع محصولات می‌زنند با همت و تلاش مضاعف می‌توانند تحول بسیار خوبی در اقتصاد استان ایجاد کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال دو موضوع بسیار مهم و مورد توجه استانداری کرمانشاه و مسئولان استان است، گفت: کارگروه اشتغال استان که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای ارائه طرح‌های جدید حوزه اقتصاد و اشتغال از سوی اصناف است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =