اسفندیار رحیم مشایی که می گفت برای مباحثه آمده است نه مناظره از رودر روشدن با عباس سلیمی نمین در شبکه چهار خودداری کرد.

طبق قرار قبلی باید در برنامه دوشنبه شب «سیاست ایرانی» عباس سلیمی نمین و اسفندیار رحیم مشایی به مناظره با یکدیگر می پرداختند اما پس از آنکه این برنامه تلویزیونی با تاخیر آغاز شد بیندگان فقط عباس سلیمی نمین و مطهرنیا مجری برنامه را دیدند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دوم برنامه سیاست ایرانی که پس از خبر 20 شبکه چهار ادامه یافت حاضر شد.

به گفته مجری برنامه سیاست ایرانی خوش چهره استاد دانشگاه نیز در این برنامه باید حاضر می شد ولی به گفته مجری برنامه وی در ترافیک مانده بود و تا پایان برنامه به استیدیو نرسید..

به گزارش خبرآنلاین بر خلاف قرار قبلی، این برنامه بدون حضور مشایی آغاز شد و سلیمی نمین هم در آغاز سخنان خود از عدم حضور رئیس دفتر رئیس جمهور گلایه کرد.

رحیم مشایی که در بخش دوم این برنامه تلویزیونی که پس از بخش خبری 20شبکه چهار بدون حضور سلیمی نمین برگزار شد در میانه برنامه که غیر از مجری فرد دیگری حضور نداشت خطاب به مجری برنامه گفت: قرار است ما مباحثه داشته باشیم و نه مناظره و من به این دلیل به اینجا آمدم.

در طول بخش دوم این برنامه هیچ مهمان دیگری در استودیو حضور نداشت و مجری صرفا به طرح سوالاتی از مشایی پرداخت. 

مقصود از دینی که در قرآن داریم همین دین اسلام پیامبر بزرگوار ما نیست
اسفندیار رحیم مشایی گفت: یک دین بیشتر نداریم اما این دینی که در قرآن داریم منظور همین دین پیامبر بزرگوار اسلام نیست.

به گزارش خبرآنلاین  رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در برنامه «سیاست ایرانی» در پاسخ به سوالی درباره مولفه های اسلام ناب، افزود: این موضوع بحت تفضیلی دارد. اما اسلام ناب بر چند پایه و رکن استوار است؛ رکن نگاه اسلام در مبحث معرفتی نسبت اسلام، انسان و خدا است. اینکه انسان کیست چگونه باید زندگی کند و مقصدش کجاست. اگر یک مکتب فکری بخواهد با یک نگاه جامع به همه این زوایا بپردازد طبیعتا باید به حقوق و تکالیف انسان ها نیز بپردازد و دامنه آن را روشن کند، این نگاهی است که ما به مکاتب پیامبران داریم.

وی ادامه داد: مکاتب پیامبران به عنوان مکاتب الهی پاسخگوی همه این زوایا هست و چگونگی مسیر زندگی او سیر کمالی اش را تبین می کند. البته برخی اندیشه ها است که جنس مکتبش زمینی است و به همه این مباحث پاسخ نمی دهند و به بخشی از آنها می پردازند و ماموریتی هم که برای خودشان قائل هستند توجه به برخی از حوزه هاست.

مشایی در پاسخ به این سوال که ادیان الهی مدنظر شماست یا شرایع آسمانی؛ تصریح کرد: یک دین که بیشتر نداریم اما این دینی که در قرآن داریم مقصود همین دین اسلام پیامبر بزرگوار ما نیست، یعنی منطق دین یکی است اما حسب میزان کمال جامعه و نیازمندی ها و نگاهی که به آینده پیدا می کند، متفاوت است.

مشایی گفت: پیامبرانی هم که ماموریت جهانی داشتند مامور پرداختن به همه زوایا بودند و به تعبیری پیامبر مدیر جامع است و به هر سوالی و نیازی پاسخ می دهد و موظف هم است که پاسخ بدهد.

رئیس دفتر احمدی نژاد تصریح کرد: پیامبر اسلام آخرین مامور الهی است که رسالتش جهانی است و باید زمینه های رشد بشر را فراهم کند که آن هم منطقش شکوفایی استعداد ها است.البته استعداد را پیامبران نمی دهند اما زمینه شکوفایی آن را فراهم می کنند چون اگر استعدادها شکوفا نشود نتیجه می گیریم وجود و عدم وجود استعداد علی السویه است و این خلاف حکمت الهی است.

این خبر تکمیل می شود...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    2 0
    موسوی هالوی سبز کروبی کودن سبز شما چرا از یک برنامه یکساعت و نیمه که دو نفر شرکت داشته اند ، هیچ اشاره ای به صحبتها سلیمی نمین نکرده اید اما برای جوسازی و غوغاسالاری حرفهای عادی رحیم مشایی را درشت نمایی می کنید با این غلط ها نمی توانید به احمدی نژاد لطمه ای بزنید . چرا هیچ چیز از غلط کاری های خاتمی و موسوی و کروبی کودن نمی گویید که چه به سر این ملت و نظام آورده اند . مرگ بر منافقین
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    1 0
    اینگونه بحثها برای زنده نگه داشتن (یا زنده کردن)اسلام ناب بسیار مفید می باشد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    0 0
    اين يارو اولي كه ميگه "هيچ اشاره اي به صحبت هاي سليمي نمين نكرده ايد" يا اخبار سايت رو نميخونه ويا اصلا" برنامه رو نديده. پس به نظر مياد خودش بيشتر هالو و كودنه ولي از يه رنگ ديگش.
  • متولد ماه مهر IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
    0 1
    شما كه ادعا ميكنيد نظرهاي توهين آميز رو نمايش نميديد؟ من از سايت خبر آنلاين اصلاً توقع نداشتم. آقاي بي نام اول؟ من مثل تو توهين نميكنم ولي همين مشايي، احمدي نژاد رو به خاك سياه خواهد نشانيد...
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۶
    0 0
    بنده شخصا دلخوشی از این آقا ندارم اما برنامه را دوباره نگاه کردم عین گفته ی آقای مشایی این بود (متوجه می شوید که کلمه بعد از حذف شده است): این اسلام که در قرآن هست مقصود همین اسلام بعد از پیامبر بزرگوار ما نیست.
  • اشکان IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اگر اشتباه نکنم این جملات را 10 سال پیش در کتاب بینش اسلامی دبیرستان خواند ه ایم!