انتقال خون یزد: اهدای خون در رمضان کم شده / مردم مشارکت کنند

مدیر کل انتقال خون استان یزد با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی از شهروندان یزدی خواست تا همچون گذشته در ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون، اهدای خون کنند و این امر را به شب‏های قدر موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، دكتر نقي تقوايي با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در طول ماه مبارك رمضان، با اهداي خون خود اداره كل انتقال خون استان را در اين رابطه یاری کنند.

وي با بيان اين كه در ماه مبارك رمضان دو پايگاه در امر خونگيري در شهر‎‎هاي يزد (ميدان ابوذر) و اردكان تا ساعت 23 داير است، ادامه داد: در ماه رمضان دو مركز ثابت خون‌گيري ديگر نيز در شهرستان ميبد و ديگري مركز ثابت خونگيري آزادشهر از ساعت 8 تا 14 فعال هستند و يك شيفت كاري نيز از ساعت 17:30 تا 23 راه‌اندازي شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهداي خون كنند.

تقوايي بهترين ساعات اهداي خون در وقت روزه‌داري را دو ساعت ابتدايي صبح عنوان كرد و افزود: عموم روزه‌داران پس از افطار نيز مي توانند براي اهداي خون به پايگاه ها مراجعه كنند.

وی همچنین با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، اظهار كرد: به همين دليل نيز در اين ايام شاهد ازدحام جمعیت در مراكز و پايگاه‎‎هاي انتقال خون استان هستيم بنابراین از اهداكنندگان مي‎‎خواهيم حتی‌المقدور اهدای خون را به شب‌های قدر موكول نكنند و در طول ماه مبارك مراجعه داشته باشند.

تقوايي با اشاره به اينكه اهداي خون در شبهاي قدر به علت شب زنده‌داري مردم با مشاركت خوبي همراه است، تصريح كرد: پايگاه انتقال خون يزد واقع در ميدان ابوذر در شب‌هاي قدر تا ساعت 1 بامداد خونگيري انجام مي‏‏دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =