دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: در سال گذشته ۳۶۷ هکتار از اراضی استان یزد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، جمال قضاوتی با بیان این مطلب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه افزود: از ابتدای تیرماه امسال قانون آیین دادرسی کیفری در استان یزد همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود، از این رو کلاس‌های آموزشی مستمر ضمن خدمت برای پرسنل قضایی استان یزد برگزار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد برگزاری دوره‌های آموزشی ضابطین قضایی در استان یزد، راه‌اندازی واحد ارشاد و معاضدت قضایی و اجرای طرح پالایش شکایات در دادسراهای استان را از جمله اقدامات موثر و حائز اهمیت در دادگستری یزد عنوان کرد.

قضاوتی سامان دهی عریضه نویسان را از اولویت های سال جاری ذکر کرد و بیان داشت: اکنون نیز واحد عریضه نویسی با حضور افراد باسواد و متخصص دایر است و برنامه سامان دهی عریضه نویسان منحصر به افراد پراکنده جنب ساختمان دادگستری و دادسرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اول تیرماه سال گذشته تا 25 خردادماه امسال در مجموع 35 هزار و 239 فقره پرونده وارد دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد شده است، اظهار داشت: از این تعداد 12 هزار و 272 پرونده منتهی به صدور قرار مجرمیت شده و این آمار به معنای آن است که 34.83 درصد از کل پرونده‌ها، منتهی به صدور کیفرخواست و ارسال به محاکم قضایی شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، عناوینی که برای پرونده‌ها در نظر گرفته شده، معنای واقعی ندارند، افزود: به عنوان نمونه در مدت یاد شده، یک‌هزار و 459 فقره پرونده با عنوان کلاهبرداری وارد دستگاه قضایی شده که از این تعداد، 152 فقره با عنوان کلاهبرداری واقعی شناخته شد.

قضاوتی تصریح کرد: امنیت موجود در استان یزد حداقل به نسبت استان‌های همجوار شاخص است و آمار جرائم مهم استان نیز بیانگر همین موضوع است به نحوی که تعداد قتل‌های عمدی که در سال در استان یزد رخ می‌دهد، به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد یا سرقت‌های مسلحانه بسیار محدود و در شدیدترین حالت ممکن، به پنج مورد نیز نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی بیان کرد: امیدواریم امسال همه مردم، گروه‌ها و احزاب در تحقق نامگذاری امسال کمر همت را ببندند و شاهد تبلور این مهم در دستگاه قضایی استان یزد نیز باشیم.

قضاوتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از اول تیرماه سال جاری، آیین‌نامه قانون دادرسی کیفری لازم‌الاجرا خواهد شد، بیان کرد: با توجه به نوآوری‌هایی که در این قانون و تحولاتی که در ساختار محاکم به وجود آمده است، دوره‌های آموزشی با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =