رئیس ستاد انتخابات استان همدان :دستیابی به انتخابات سالم از اهداف ستاد است

رئیس ستاد انتخابات استان آسان سازی فرایند اجرای انتخابات برای مجریان با استفاده از همه امکانات و توانمندی ها را رسالت و وظیفه ستاد انتخابات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین در همدان ؛ محمد ابرهيم الهي تبار در دومين جلسه ستاد انتخابات استان گفت: ستاد، تمام تمهيدات را به کار خواهد گرفت تا مجريان انتخابات که فرمانداران و بخشداران هستند، درگير مسائل حاشيه اي نشوند و بتوانند انتخابات سالمي را برگزار کنند و ستاد بايد اين رسالت را به خوبي انجام دهد.

وي افزود: ستاد بايد وظيفه خودرا در پشتيباني به خوبي انجام دهد و فرصت را فراهم کند تا عوامل اجرايي، انتخابات را به خوبي برگزار کنند.

رئيس ستاد انتخابات استان با يادآوري نشست فرمانداران با مسئولان اجرايي کشور، اضافه کرد: در راستاي بهتر برگزار شدن انتخابات با فرمانداران و بخشداران نشست هماهنگي برگزار خواهيم کرد.

الهي تبار اظهار داشت: مسائل در حوزه اجراي انتخابات رصد و با شناسايي نيازها، در راستاي مرتفع نمودن آنها اقدام خواهد شد زيرا انتخابات موضوعي ملي است و بر اساس قانون همه موظف به همکاري در برگزاري انتخابات هستند و بايد از اين ظرفيت قانوني و ظرفيتي که در استان وجوددارد، به خوبي استفاده شود.

وي همچنين با اعلام عضويت مدير کل ثبت احوال استان در ستاد انتخابات، خواستار بازبيني عملکرد کميته ها در ادوار گذشته انتخابات از سوي مسئولين کميته ها و مشخص شدن ساختار تشکيلاتي کميته ها شد.

مسئول کميته فناوري و اطلاعات ستاد انتخابات استان نيز در اين جلسه گفت: فرايندهاي قبل از انتخابات کاملا الکترونيکي است و مکاتبات نيز دستي نخواهد بود بلکه به صورت رمز شده و از طريق سامانه الکترونيکي انجام خواهد شد.

عباس صادقي پورياني افزود: با اينکه زيرساخت فناوري در بيش از 90 درصد روستاها براي انتخابات فراهم است اما 1085 روستاي داراي سکنه استان به لحاظ وضعيت فناوري بررسي مجدد خواهد شد.

مدير کل ثبت احوال استان نيز در اين جلسه گفت: با توجه به الکترونيکي بودن فرايندهاي قبل از انتخابات، اين اداره کل آمادگي صدور کارت هوشمند ملي براي اعضاي ستاد، فرمانداران و بخشداران را دارد.

عبدا... مقصودي فر با بيان اينکه اطلاعات ثبت احوال کشوري به صورت آنلاين وآفلاين در اختيار مجريان انتخابات قرار مي گيرد، افزود: امکانات اين اداره کل از قيبل کارتخوان کارتهاي هوشمند براي مکاتبه مجريان انتخابات از طريق رمز شده و با امضاي الکترونيکي در اختيار ستاد قرار داده مي شود

وي تصريح کرد: در روز انتخابات نيز تا پايان راي گيري همه ادارات ما فعال هستند و کارکنان به ارائه خدمات مي پردازند و در صورتي که فردي کد ملي نداشته باشد، به صورت تلفني به نماينده فرماندار در شعب اعلام خواهد شد.

مدير کل ثبت احوال استان در خصوص واجدين شرايط راي دادن در استان نيز گفت: اين آمار از طريق مرکز به رئيس ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =