واحدمرکزی خبر نوشت:

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه شب در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود اقدام دستگاه های اطلاعاتی آمریکا را به شنود مکالمات سه رئیس جمهور آخر فرانسه « غیر قابل قبول » توصیف کرد.

الیزه در پایان این گفتگوی تلفنی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا « بدون ابهام » بر تعهد خود بر « پایان دادن به شیوه های گذشته که بین متحدان غیر قابل قبول است » تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، باراک اوباما اواخر سال 2013 بعد از افشای جاسوسی گسترده آمریکا متعهد شده بود به شنود مکالمات روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای دوست و متحد » پایان دهد.
اسنادی که ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ان اس ای NSA که به روسیه پناهنده شده است منتشر کرد نشان می دهد مکالمات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز شنود شده است.
فرانسوا اولاند با برگزاری نشست فوری شورای دفاعی، احضار سفیر آمریکا در پاریس و فرستادن دو مقام بلند پایه اطلاعاتی به آمریکا به این افشاگری ها واکنش نشان داد.
اولاند تاکید کرد فرانسه « هیچ اقدامی را برای زیر سئوال بردن امنیت خود » تحمل نخواهد کرد.
مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز از آمریکا خواست « برای جبران خسارات » اقدام کند اما لوران فابیوس وزیر امور خارجه « شیوه هایی را که به اعتماد » بین این دو متحد آسیب می رساند محکوم کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =