داوری ضعیف تیم داوران بازی ایران ولهستان ، بخصوص نمایش دور از انتظار داور برزیلی باعث نگرانی مسئولان والیبال کشورمان شده است.

 

امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ قضاوت دو داور بازی اول  ایران با لهستان در هفته هفتم لیگ جهانی را خیلی ضعیف می داند. او در این باره می گوید:« داوری خیلی ضعیف بود و همراه با تشنج . به خاطر حساسیت زیاد بازی مربیان و بازیکنان هم سوءاستفاده کردند.»

 او مهمترین ضعف را به قاطع نبودن و اتلاف  وقت در بازی ربط می دهد:« وقتی عادل غلامی زننده سرویس در خط سرویس قرار گرفت. مربی لهستان اعتقاد داشت که او خط انتهایی را قطع کرده و خطا انجام داده است. در حالی که رد یا تایید این قضیه جزو وظایف داور اول است و خط نگهدار. اصلا داور دوم نباید دخالت کند. از طرفی موردی نبود که با ویدئو چک مرور شود. چرا که پرچم خط نگه دار جلوی دوربین ویدئو چک بود . داور دوم به خاطر کم تجربگی و زیاد حرف زدن، حرف داور اول را قبول نمی کرد تا در نهایت که شانریت و من به او گفتیم این قضیه در حوزه کاری او نیست و باید رای داور اول را بپذیرد.»

 به نظر رئیس کمیته داوران ایران سرمربی تیم ملی لهستان نهایت استفاده را برد:« این ترفند آنتیگا  سرمربی لهستان بود تا در بازی تاخیر به وجود بیاورد و جلوی برد ایران را بگیرد.»

او اعتراف می کند که سرداور بحرینی هم خیلی قاطع نبود:« به هر حال داوران کمی تحت تاثیر جو سالن بودند . صلابت هواداران روی کار آنها بی تاثیر نبود. اگر کمی قاطعیت به خرج می دادند شرایط بهتر می شد. البته هم بعداز بازی با آنها صحبت کردیم و هم امروز صحبت می کنیم تا مشکلی برای بازی فردا شب پیش نیاید.»

 حاتمی معتقد است در شرایط بغرنج داور چهارم جایگزین می شود:« با صحبت هایی که کرده ایم امیدوارم فردا مشکلی پیش نیاید و داوران قضاوت بهتری داشته باشند. اگر مورد بغرنجی هم باشد علیرضا غریب داور چهارم جایگزین یکی از آنها می شود.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =